Avatar billede NHAM Nybegynder
11. september 2010 - 14:57 Der er 8 kommentarer

formatering af amilo si2636

hej

jeg er ny i forumer.

jeg er godt træt at min laptop. Den har et utroligt højt støjniveau, lyder som en støvsuger døgnet rundt. samt har jeg haft probelmer med at den ikke ville slukke men blev ved med at være i billedet 'lukker windows'. samt har jeg haft problemer med at skærmen fryser.

mit cardreader virker heller ikke.

men nu vil jeg gerne formatere min laptop. da jeg købte den fulgte der ikke nogen vista cd'er med eller andre. jeg skulle selv kopiere recovery cd'er. og det er det eneste jeg har.

hvordan formatere jeg min laptop uden vista cd'er??
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2010 - 15:29 #1
Brug Killdisk.
Avatar billede NHAM Nybegynder
11. september 2010 - 15:35 #2
er det den eneste metode og oprindelige? ved ikke hvad det er men kan søge på det...
11. september 2010 - 16:13 #3

hi,
you may do a system restore to set the computer to a date when you bought it.
this will bring all the original settings.
>start
>all programs
>accessories
>system tools
>system restore
11. september 2010 - 16:15 #4
PS: Den bliver ikke mere 'lydløs' ved den procedure; det er nok dette der er problemet ->
... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2010 - 17:28 #5
Hvad mener du med om det er den oprindelige?

Du har jo lavet dine gendannelses cd´ere - det er den oprindelige måde.
Men du spørger hvordan du formatterer den.
11. september 2010 - 17:46 #6
PS: Killdisk vil jo ikke FORMATERE den - tværtimod!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2010 - 19:14 #7
#6 Det er en low level formattering, så jo da...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2010 - 19:17 #8
P.s.
Har lige haft min første pc startet op igen.
Pentium 133 MHz
32 Mb EDO ram
S3 Trio m. 4 Mb grafik
1.6 Gb HDD

Nostalgi! Men hvorfor har bundkorts producenterne fjernet muligheden for low level formattering via BIOS? Det har jeg på det gamle dyr, men har ikke set det siden...