Avatar billede hhs3 Nybegynder
09. september 2010 - 08:06 Der er 6 kommentarer

Skifter startside næsten hver gang jeg tænder pc?

Jeg har et kæmpe problem. Jeg havde nedbrud, og sendte min pc til reparatør. han kunne hurtigt konstatere at det var en ram fejl. (Det må tilføjes at min pc er ca 3 år, stationær, 2.4ghz, med 2mb ram, 512mb grafikkort PX 9400GT, mit styresystem er xp home) Jeg gik så i byen og købte ram, det skal tilføjes at jeg lånte nogle ram ved min reparatør. Disse var meget dyre, og det var jeg ikke parat til at ofre. Jeg købte dobbelt ram så vi kunne få lidt mere power på.
I butikken, hvor jeg også har købt min pc,(BWS computer, Horsens) mente de ikke det ville skabe problemer, men ak den kunne ingengang starte op. Så retur til min reparatør, hvor vi lavede en byttehandel med hans 2x2 mb ram og min 4 mb. så kørte min pc igen, MEN den skifter startside til msn næsten hvergang jeg tænder den til trods for at jeg inden jeg logger på nettet, retter det til den korrekte statside i internetinstillingerne.

Hvad gør jeg forkert?

Mvh
Hans Henrik
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. september 2010 - 08:13 #1
Slå MSN fra i msconfig og hvis du ikke bruger den så fjern den sæt din XP skive i og når den spørger hvad du vil gøre gå til tilføj og fjern programmer i sidste post fjern flueben i MSN.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2010 - 13:12 #2
Slå MSN fra i msconfig

Det har intet med problemet at gøre.
Hans browser har forkert startside, og hhs3 kan ikke rette til en anden da den rettes tilbage til dk.msn.com.

hhs3> Hvilken browser bruger du?
09. september 2010 - 20:11 #3
... og hvilket SIKKERHEDSPROGRAM ?
Avatar billede hhs3 Nybegynder
15. september 2010 - 12:02 #4
Undskyld jeg ikke svarer så hurtigt, men er p.t. indlagt på sygehus og er lige hjemme på orlov. Jeg bruger explorer, mit sikkerhedsprogram er Stofanet safesurfe. inden jeg starter min browser går jeg gerne ind og retter i internetinstillinger så den starter på den rette side, det virker som regel. Men næste gang vi tænder for pc er den gal igen.
15. september 2010 - 17:29 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
15. september 2010 - 17:30 #6
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...