Avatar billede spidi-snedker Nybegynder
08. september 2010 - 22:14 Der er 8 kommentarer

streame film direkte til tv

Jeg ønsker at streame film direkte til mit tv , problemet er at der er langt fra min stationær pc til tv`et jeg har prøvet med et 10 meter langt HDMI kabel men billedet er ikke spor godt.
Findes der ikke en trådløs ting der fungere godt og som kan være permanent så jeg ikke skal havde et irriterende kabel lægende.
Jeg har overvejet en medie afspiller som kan gå på nettet, men jeg syntes at det er spild af penge når jeg nu har en stationær pc, jeg skal jo bare havde signalet ned på min store fine fladskærm.
Fladskærm (samsung 40" serie 5)
stationær pc (acer)
Router (Wireless netgear router)
08. september 2010 - 22:31 #1
...billedet er ikke spor godt... - iform af 'flimmer' eller hvad ?
Det jeg evt. tænker på er kvaliteten af HDMI kablet - det er jo lidt af en religion, når der er tale om >10 meter...
Avatar billede Kimse2 Nybegynder
09. september 2010 - 00:24 #2
Hvordan er ikke godt - 10 meter HDMI kabel burde ikke være noget problem.

men ellers:
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/1080p-hdmi-extender-%28hdmi-over-cat5%29.asp

Der er ingen wireless systemer som giver samme billedkvalitet.
09. september 2010 - 06:26 #3
... der er - selvfølgelig - nogle HDMI kabel-SÆLGERE som hentyder til kvaliteten (=prisen)...
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
09. september 2010 - 07:24 #4
Du skriver ikke, om dit tv har DLNA (netværksforbindelse).
Hvis det har, lan du for eksempel investere i en WILD MEDIA PLAYER (software), der er ret sej. Den er også noget dyr.
Har du IKKE netværk i TVet er Western Digitals WD TV Live HD Media Player (hardware). Så behøver du IKKE WILD MEDIA PLAYER.
WD TV Live HD Media Player har ikke indbygget wifi, men løse dungles kan købes (Det er kun udvalgte dongles, der dur, men det ved forhandleren sikkert). Denne løsning kommer til at koste omkring en tudse.
Avatar billede spidi-snedker Nybegynder
09. september 2010 - 19:56 #5
Jeg kan ikke huske hvor jeg købte HDMI kablet, men jeg er sikker på at det ikke var særligt dyrt, da jeg har hørt at der ikke skulle være den store forskæl på dyre og billige HDMI kabler.
Jeg ville også helst være fri for et kabel, fordi det er i vejen.
Avatar billede spidi-snedker Nybegynder
09. september 2010 - 20:21 #6
Mit tv har ikke netværksforbindelse.
Har WD midia player en browser så jeg kan streame film fra alle muglige Web sider.
09. september 2010 - 20:21 #7
http://www.pcworld.dk/art/101022 - så den lige *S* ...
Avatar billede spidi-snedker Nybegynder
09. september 2010 - 20:32 #8
tak for hjælpen .jeg må flytte min pc så kablet ikke skal være så langt:)