Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 22:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar går i sort

Har lige fået et par svar fra en venlig bruger - men prøver lige igen da der er nyt spørgsmål

Min bærbare dell Latitude D600 - gik pludselig i sort forleden, hvorefter den ikke længere vil starte XP. Den viser lige startskærm, den der kommer inden windows tager over, derefter sort skærm med curser- Jeg har Norton antivirus, så skulle være mærkeligt at det noget virus.

Jeg har prøvet at reparerer XP med installations CD og det går også fint, den finder det gamle operaqtivsystem og geninstallerer filer og gennemfører, men når den booter sker det samme som før...sort skærm?

Nu har jeg lige prøvet at geninstallerer XP og når der bootes går den igen i sort skærm??

En løsning er kærkommen :o)
Avatar billede peterjohn Nybegynder
05. september 2010 - 23:32 #1
Har du prøvet at gå ind i "bios setup"? Lige når du tænder din bærbar så tryk enten f1 eller f2 så kommer du ind i "bios setup" (setup utility). Find derefter "SATA Mode" så kan du ændre "SATA Mode" ved at ændre fra AHCI Mode til IDE Mode, Save and Exit, og se om den starter op. Hvis ikke så ændre "SATA Mode" fra IDE Mode til AHCI Mode.
Men hvis du ikke kan finde "SATA Mode" i bios. Bliver du nødt til at hente "AHCI" (SATA AHCI driver) fra dell og lave en windows xp skive med SATA AHCI driver.
Avatar billede JW2 Nybegynder
06. september 2010 - 12:50 #2
Hej Peter - tak for dit svar. nåede at begynde geninstallering af computer inden jeg så dit svar. Men kunne have været interessant at prøve. Tak for dit svar...jeg skulle lige have ventet lidt...:o( - tager lang tid med konfiguration

Ha en go´ dag
Avatar billede JW2 Nybegynder
07. september 2010 - 10:53 #3
Tråd slut