Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar gik i sort

Har lige fået et par svar fra en venlig bruger - men prøver lige igen da der er nyt spørgsmål

Min bærbare dell Latitude D600 - gik pludselig i sort forleden, hvorefter den ikke længere vil starte XP. Den viser lige startskærm, den der kommer inden windows tager over, derefter sort skærm med curser- Jeg har Norton antivirus, så skulle være mærkeligt at det noget virus.

Jeg har prøvet at reparerer XP med installations CD og det går også fint, den finder det gamle operaqtivsystem og geninstallerer filer og gennemfører, men når den booter sker det samme som før...sort skærm?

Nu har jeg lige prøvet at geninstallerer XP og når der bootes går den igen i sort skærm??

En løsning er kærkommen :o)
05. september 2010 - 22:04 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 22:07 #2
Super - tak for guiden - det vil jeg gøre :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2010 - 22:22 #3
karise burde få rettet den standard tekst til, så han også skriver at det gamle spørgsmål lige skal lukkes og hvordan man gør det ;)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 23:00 #4
Det er hermed gjort:

Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori

Til slut husker du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et svar og sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point. :-)
Avatar billede JW2 Nybegynder
07. september 2010 - 10:45 #5
Tak for infoen :-) Når man som ny bruger kun har et i hovedet at få et svar og rede sin computer har man det med at springe direkte til kilden. og når der ikke er nogle ´Stopklodser´ er det svært at vide hvilke tanker der er med siden. derfor tror jeg det er vigtigt at man får en hurtig info før man kan gå videre med sine spørgsmål. F.eks. kunne jeg godt gennemskue at der var nogle der optjente point ved at jeg afgiver nogle i et spørgsmål - men hvordan on/off-bullets virkede ligger ikke lige til højrebenet. Jeg håber i ser det her som konstruktiv feedback :-) - men jeg prøver lige at klikke på svar-bullet og ser hvad der sker.

Mange hilsner - Jacob
Avatar billede JW2 Nybegynder
07. september 2010 - 10:52 #6
Ok sådan virker det - men stadig kunne jeg sagtens have overset at jeg skulle acceptere point. Hvis i syntes at der er brug for det - eller det blot er mig der ikke kan finde ud af det ;-) så vil jeg gerne lave oplæg til meget kort vejledning og hvordan den skal komme frem for førstegangs brugere. Har arbejdet med brugerflade gennem min projektleder stilling :-)