Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 11:56 Der er 28 kommentarer

Pc problemer !

Hej.

Jeg fik for nogle tid siden en ny Strømforsyning i min stationær pc da den gamle brændt af..
Men nu der kommet et nyt problem.
Min pc lukker ned og starter op igen 5 sek efter "som når du holder sluk knappen i bund" hvor du kan vælge start windows normal eller fejlsikker tilstand.

Så nu står jeg med et problem at jeg ikke ved hvad det skyldes..
nogle gange går der en hel dag mellem den slukker og genstarter andre 30min op til en time eller to..

Så nu vil jeg høre hvad i tror det kan være?

Mvh :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
04. september 2010 - 12:01 #1
Hvilken strømforsyning har du købt?
Har du monteret det ekstra 4- eller 8-pins stik fra strømforsyningen på dit bundkort?
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 12:46 #2
En engeron 550w . den gamle var 230
Jeg har ikke selv monteret den. Sendt den til reperation.
Og har kigget alt er sat til
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 13:02 #3
Du kan sætte din computer til ikke at genstarte ved fejl og så måske derigennem lure hvad der sker. Du kan også gå ind i windows logbog os se om der står noget der du kan bruge.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 13:13 #4
Hvordan går jeg det?

da den genstarted sidst stod der:
Den foregående systemlukning kl. 13:02:57 d. 04-09-2010 var uventet.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 13:13 #5
Gør*
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 13:44 #6
Regner med du kører Xp? (Ellers er det næsten samme sted i vista osv)
http://www.pcworld.dk/art/6976?page=10

Windows Logbog:
http://support.microsoft.com/kb/308427/da

Husk Google er din ven.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 13:51 #7
køre faktisk win7 :)

kunne ikke finde noget på google da jeg søgte.. men måske bare mig der søger forkert hehe
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 13:58 #8
Sidder ikke lige med en Win7 maskine men vil mene det i store træk findes samme sted.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 13:58 #9
Den gjorde det lige igen.. Den går død altså slukker pludselig og 5-10 sek efter starter den op igen .. det ikk en genstart.. mere en nedlukning..og det hele skete efter jeg fik ny strømforsyning..
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 14:00 #10
Den skriver det her i logbog under "Syetem" : Den foregående systemlukning kl. 13:54:18 d. 04-09-2010 var uventet.
Pogram :Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

har ingen anelse om hvad problemet kan være dog
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 14:36 #11
Prøv at tjek det op der står her (Brugte igen google)

"Google søgning= error 0x80041003"

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=error+0x80041003&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ebf2aeae056ee235

Se siden her:

http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/327715-error-0x80041003.html

Oversat med google oversætter:

Jeg tror, det er et problem med WMI. Din WBEM lageret er beskadiget. Før du forsøger det, jeg siger dig, husk at du gør det på egen risiko. Venligst backup nogen filer du føler er nødvendige.

1. Gå til din OS partition / drev og gå til mappen Windows.

2. Gå til System32 i Windows mappen og navigere hen til den WBEM mappe.

3. Nu åbner dit system manager ved at højreklikke på din computer genvej i Start-menuen og vælge Administrer.

4. Gå til fanen Tjenester, og find Windows Management Instrumentation. Stop tjenesten. Dit system vil klage over, at andre tjenester afhænger af den. Sig okay, når det beder og vente, indtil de tjenester, der er stoppet.

5. Sørg for, at Windows Management Instrumentation er stoppet.

6. Gå tilbage til WBEM mappe og finde de Repository folder. Kopiér mappen og gemme til en anden placering på computeren. Du vil se UAC spørger om du har UAC aktiveret. Accepter anvisningerne.

7. Slet Repository mappe i WBEM mappe.

8. Luk alle programmer og åbne vinduer. Lukning din computer.

9. Tænd computeren og log på. Forsøg ikke at åbne nogen programmer og lad systemet sidde inaktiv i 10 minutter. Dit system er at genskabe den Repository folder.

10. Lukning din computer. Tænd din computer.

Check dig Logbog efter denne og rapportere tilbage.

Håb indeværende hjælper."

Ved ikke om det ikke er samme problem?
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 14:41 #12
Kunne godt være det..
Men skiftede fra vista 64 til windows 7 64. måske det der fejlen er .. eller jeg ved ikke.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 15:31 #13
Hm den gør det stadig.. det er virkelig underligt
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 16:21 #14
Øhh hvornår fik du Win 7 på? (Formaterede du da hele pcén først?)

Du fulgte præcist tråden her
http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/327715-error-0x80041003.html

For det virker jo som præcis samme fejlmeddelse.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 16:32 #16
jeg installerede win7 dagen efrer jeg fik ny strømforsyning. og ja lyder som præcis samme problem.. men min pc lukker stadig ned og sådan. prøvede begge links.
Avatar billede kimtheman Novice
04. september 2010 - 16:54 #17
Dagen efter siger du. Men formaterede du hele harddisken først?
Avatar billede Tino69 Nybegynder
04. september 2010 - 17:04 #18
Nej det gjorde jeg ikke. installerede det bare lige på?

Kan det være skyld i det hele da?
Avatar billede kimtheman Novice
05. september 2010 - 00:50 #19
Ja det er nok ikke umuligt. Men har du den gamle strømforsyning og den ikke er brændt af (Eller du har en anden), så kan du jo prøve at sætte denne i og genstarter den stadig så er det jo ikke strømforsyningen (Tror jeg nu heller ikke det er).
Og er den så nyinstalleret så er det jo et forsøg hver at formatere for derefter at installere Win 7.
Avatar billede Tino69 Nybegynder
05. september 2010 - 09:30 #20
Okay vil jeg prøve :)

mange tak. vender tilbage hvis det stadig sker.
Avatar billede kimtheman Novice
05. september 2010 - 12:55 #21
Og sker det ikke vender du vel stadig tilbage for at uddele point ik?,,hihi
Avatar billede Tino69 Nybegynder
05. september 2010 - 14:19 #22
jo da :p kan vi godt aftale
Avatar billede Tino69 Nybegynder
05. september 2010 - 17:19 #23
dårlig nyhed.. den gør det stadig.. efter jeg prøvede det der holdt den sig i 8 timer uden den gik ned.. men nu gjorde den det og gør sikkert igen.. :/
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
08. september 2010 - 18:41 #24
Opdatere bios på pcen kig efter nyeste version / win 7 version

dem der reparerede den, lad dem kigge på den,og giv dem linket til dette spørgsmål.

Lad dem installere maskinen og win 7 efter de/du har opdateret evnt bios, og lavet win 7 update tjekker.
Få tjekket at alt sidder fast kabler og ram og skruet fast.

Fx også lad den tjekke for virus, både virus program og på nettet online scan.

Kører vista 64 bit godt på den nye strøm/pc

Tjek drivere og system enheder for win version.

kristian
Avatar billede Tino69 Nybegynder
08. september 2010 - 21:47 #25
Hvordan opdatere jeg min Bios?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
09. september 2010 - 08:04 #26
kunne du få dem der lavede strømforsyning til det
det skal gøres korrekt
ellers så gå ind på pcen hjemmeside og download bios men HUSK Det skal VÆRE til den rigtige pc og den RIGTIGE MODEL nr og husk at læse instrukser og følge dem.
Det er ikke smart at gøre selv. evnt indlevere den til et værksted og få gjort det og kigge på fejlen samtidig.
kristian
Avatar billede bedrettin Nybegynder
11. september 2010 - 00:56 #27
Svaret er www.dahii.dk
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
12. september 2010 - 22:57 #28
Altså bios opdatering er noget man kan gøre for at få pcen til at køre win 7 eller hvis der er andre fejl.
Det er bedst at få et værksted / eller pc producenten til det, eller til at hjælpe
Det vil være en fordel at vide mærke/model og serie nr på computer, og hvad bios der er i.
Derefter at finde på deres hjemmeside / og LÆSE OG FØLGE ADVARSLER (fx at lade en tekniker kigge på det)
kristia