Avatar billede jegerglad Nybegynder
31. august 2010 - 20:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen signal til skærm

Hejsa..

Jeg har for nyligt købt en ny computer, og en ny skærm

Skærmen er: Samsung SyncMaster P2350

Computer spec er:

Processor: AMD PHENOM II 965 (4x3.4ghz) 8MB CACHE (BLACK EDITION) (AM3)
Bundkort: 870A-UD3 (USB3, SATA3, CROSSFIRE)
Grafikkort: HD5970 2GB DDR5 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI, 1x DISPLAY PORT)
OS: Windows 7 Home Premium

- Problemet er, at når jeg kobler min skærm til, viser den intet billed..
I analog viser den bare "Check Signal Cable"
I digital viser den slet ingen ting, kun sort skærm.
- Jeg har kun prøvet DVI, da det er det eneste kabel jeg har..
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2010 - 20:59 #1
har du testet begge dvi-porte på grafikkortet?
skærm er tilkoblet FØR du starter maskinen?
Avatar billede jegerglad Nybegynder
31. august 2010 - 22:20 #2
Ja, jeg har tjekket begge porte, og både skærm og maskine var slukket da jeg koblet det sammen..
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 09:50 #3
Avatar billede jegerglad Nybegynder
01. september 2010 - 14:40 #4
Jeg kan jo ikke installere den, når jeg ingen skærm har?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 15:17 #5
returner maskine og skærm. Det kan være at grafikkort bare ikke sidder korrekt - eller der mangler strøm til det. Hvis du ikke selv har samlet det, så få sælger til at rette fejlen.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
01. september 2010 - 15:50 #6
Jeg tror ikke problemet ligger i skærmen, da jeg sagtens kunne bruge den som et spejl til min bærbare.. altsåkoble den til min bærbare, og bruge den som skærm, via VGA.

Computeren er bestilt fra fyn, og jeg bor selv i jylland, så det er lidt af en tur.. Der er virkelig ikke andet som kan gøres?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 16:24 #7
Maskinen skal åbnes for at kontrollere grafikkortets montering og strøm-tilførsel.
Ring til leverandør, og hør om de har en løsning, hvor du ikke bryder garantien.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
02. september 2010 - 06:33 #8
problemet er lokaliseret..

Jeg ringede til Topdata, hvor jeg har købt min computer.. Han sagde at jeg godt måtte åbne den op, uden at ødelægge garantien..

Så jeg åbnede den op, tog nogle billeder til ham fra topdata, og han konstaterede han det PCI-e slot, som grafikkortet sad i var knækket under fragten.

Så, den bliver sendt retur, og får skiftet bundkortet..

- vil du have de 200 point claes57?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 12:19 #9
nej - du får sikkert brug for dem en anden gang...
Avatar billede jegerglad Nybegynder
02. september 2010 - 12:49 #10
ok