Avatar billede H_boeg Nybegynder
31. august 2010 - 17:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Svingene internet

Hej

Jeg har et linksys Wireless-N bredbånds router, som er meget svingene med internettet. den står 8 m. fra hvor jeg er, men selv vis man sidder 2 m. fra den er den svingene. nogle gange er der internet og andre gange ikke!!! efter kl.21:00 er det næsten garanteret at der ikke er nogen forbindelse. hvad kan det skyldes? har prøvet at afinstallere og instalere igen men det er det samme....

på forhånd tak
H_boeg
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2010 - 17:29 #1
du kan i indstillinger for wlan på router skifte kanal (et tal fra 1 til 15) Det skal helst ligge 2 væk fra de mest støjende naboers net.
Og dem finder du med
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html
download ligger et stykke nede på siden. Programmet skal bare pakkes ud og køres - ingen installation.
Avatar billede H_boeg Nybegynder
31. august 2010 - 19:04 #2
Hej

jeg kan ikke finde Wlan indstillinger :C kan du beskrive præcist hvad jeg kan gøre for at finde indstillingerne?

tak for hjælpen indtil videre :D

H_boeg
Avatar billede a62681 Nybegynder
31. august 2010 - 20:22 #3
Du skal logge ind i din router. Der skal du finde indstillinger for Wireless/Wlan. Og så er best practice at man kun bruger kanal 1,6 og 11 så der er 5 kanalers afstand mellem naboernes net. På den måde overlapper frekvenserne mindst. Jeg vil anbefale du bruger inSSIDer til formålet. Hent det på http://www.metageek.net/products/inssider
Men har du undersøgt om det er selve din adsl der er problemet i stedet for? Går ud fra det er adsl du bruger..
Avatar billede H_boeg Nybegynder
31. august 2010 - 20:39 #4
hvad er adsl?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2010 - 20:43 #5
adsl er fx et gammelt ord for tdc-abonnement via telefon-linjer.
Avatar billede H_boeg Nybegynder
31. august 2010 - 20:46 #6
ja det er gennem telefon linien og det er ikke den der er problemet vis det var det du mente..

kan du ikke guide mig? har ledt overalt på routeren kan ikke finde lige disse indstillinger!!!!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 10:14 #7
du skal logge ind på router via din browser. Se i manualen til router. Det er typisk adresse 192.168.0.1
og så den adgangskode der står i manualen - hvis den ikke er ændret.
Avatar billede H_boeg Nybegynder
01. september 2010 - 14:14 #8
ja der er jeg med men inde på indstillingerne på routeren kan jeg ikke finde det!!!! please hjææææææææææææælp :D ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 14:25 #9
hvilken model er det? linksys er et vidt begreb...
Avatar billede H_boeg Nybegynder
01. september 2010 - 14:45 #10
linksys wireless-n broadband router
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 15:14 #11
Find modelnummer.
Det er noget med "WRT54G ver.6" - står på klistermærke på undersiden af router.
Avatar billede H_boeg Nybegynder
01. september 2010 - 15:23 #12
WRT160N V3
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 16:37 #13
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/support/WRT160N/download
i browser skriver du
i søgelinie - så kommer du til login på router
Lad bruger være tom, og skriv
admin
i password-feltet
så skal du på side 13 i manualen:
Wireless > Basic Wireless Settings (Manual Setup)
og der er feltet
Channel
hvor du kan vælge et nummer fra 1 til 11 (med passende afstand til din naboers lan jf mit link undgå kanal-numre der er lige op ad de lan, der har kraftigst signal)
Avatar billede H_boeg Nybegynder
01. september 2010 - 16:52 #14
tak fandt det :D

håber det gør internettet stabilt
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 17:05 #15
ok... læg et svar selv, og accepter det derefter - det lukker spg.
Så kan du altid oprette et nyt, hvis dette ikke hjalp.
Avatar billede H_boeg Nybegynder
01. september 2010 - 17:07 #16
H_boeg