26. august 2010 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, kan ikke starte op

Jeg har lige fået et temmelig irriterende problem med min computer. Den vil ikke starte op igen efter en genstart...Jeg har lige lagt to drivere ind på computeren, til en printer der hedder Epson Stylus SX110 og så skulle computeren genstartes, men det kan den ikke. Den kommer frem med bundkortets navn, der hvor man kan trykke på delete og komme ind i Bios, men computeren siger så et bip, prøver at starte igen, men med samme resultat. Jeg har prøvet at klikke på delete, men kan ikke komme ind i Bios'en.
Er der mon en af Jer der ved hvad problemet kan være og hvad jeg skal gøre for at den kommer til at fungere igen? Jeg bruger windows 7 home premium. Jeg har et Gigabyte GA-EX58-UD5 bundkort. Jeg har prøvet følgende: At resette CMOS button uden det hjalp og jeg har prøvet at have batteriet fra bundkortet ude i 10 minutter, desværre også uden held. Så er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt, hører jeg meget gerne fra Jer.

Venlig hilsen
Smedegaard

Venlig hilsen
Smedegaard
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2010 - 18:22 #1
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
lyt til beep-signalet, og du får fejlen navngivet.
26. august 2010 - 18:31 #2
Hej Claes
Det er sådan her bip'et er: Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
Hvad mener du så jeg skal gøre? Jeg har tre blokke DDR3-1333 Kingston 2 GB Dimm9-9-9. Skal jeg prøve at tage en blok ud, en ad gangen, og så se om det hjælper?
Avatar billede Jepperdepper Nybegynder
26. august 2010 - 18:45 #3
Ja, gør det. Nogle gange er det nok bare at tage alle ram ud og i igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2010 - 19:09 #4
bare giv point til #3 - han trænger...
26. august 2010 - 20:00 #5
Øv Øv Øv. Det virkede heller ikke. Har haft alle tre blokke ude på en gang. Prøvet med en ad gangen, prøvet med to, desværre også uden held. Har I andre forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2010 - 10:19 #6
jeg er så heldig at bo tæt på http://www.jumboshop.dk/
og de kan tjekke og skifte (eget værksted på adressen).
Prøv at se, om ikke der er tilsvarende i nærheden af dig, og aflæg dem et besøg (medbringende pc + ram, samt dankort)
29. august 2010 - 11:59 #7
Jeg har prøvet følgende:
Prøvet at trykke på cmos reset, hver gang jeg har prøvet noget nyt.
Haft batteriet fra Bios ude en hel nat.
Prøvet at tage al hardware ud af maskinen, på nær grafikkortet.
Prøvet at tage alle rammene ud, prøvet med en ramblok af gangen, så to og til sidst tre.
Prøvet at sætte en anden harddisk i.
Prøvet med windows 7, med cd'en med bios driveren.
Nu ved jeg simpelthen ikke mere hvad jeg skal prøve.
Tror I der er garanti på computeren, når jeg har haft den oc til 3,6 ghz og kørt med en vandkøling Corsair H50 og så puttet en ekstra harddisk i. Pc'en er købt d. 18-12-2008 hos MM-Vision?
Hvis der skulle være en hardware del der er gået i stykker, hvad tror I så det er?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2010 - 12:17 #8
du har 6mdr reklamationsret, hvor butikken skal bevist, at det ikke var en medfødt fejl - derefter 18mdr, hvor du skal sansynliggøre, at det ikke er dig, der har pillet ved noget - og du er i 18mdr's perioden, og 'ikke pillet ved noget' er nok svært at bevise. Så det er nok lettest med nyt bundkort.
10. september 2010 - 14:13 #9
Hej Alle der har forsøgt at hjælpe mig.

Mit problem er blevet løst. Jeg ved ikke hvad der har været galt, men tror måske der har været en løs forbindelse et sted. Jeg prøvede først at lave en memtest af rammene, de virkede heldigvis fint allesammen. Så tog jeg mod til mig og prøvede at skifte strømforsyningen ud med en anden, sikke mange stik, men maskinen havde stadigvæk samme problem. Så satte jeg min egen strømforsyning i igen, og da jeg startede maskinen op igen, gik bios pludselig i reset, og dæleneme om skidtet ikke virkede igen.....Så det er bare dejligt. Men endnu engang 1000 tak for alle svarene.

Venlig hilsen

Smedegaard