Avatar billede mickni33 Nybegynder
24. august 2010 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp.NET, Masterpage og Webservices

Er der nogen der ligger inde med et lille eksempel på en asp.net side med en masterpage (og andre) og en webservice..

Det må også gerne være et godt link. Har kigget rundt på google men kan ikke rigtigt overskue hvilken tutorial der passer ind
Avatar billede Syska Mester
24. august 2010 - 20:05 #1
MasterPage eksemple får du jo ved bare at oprette en nyt asp.net website ... så den del burde være på plads, men det kommer måske an på hvad IDE du bruger ?

VS 2005, 2008, 2010 ? Pro, Ultimate, Express, Teamsystem og de forskellige versioner nu har af "sub" navne ...

WebService delen tør jeg ikke svare på da jeg ikke kender best practice og google giver en millard results.

Men er det din egen webservice du vil vise ? Hvad problemer prøver du at løse ?

Tell us more ... så er det nemmere at hjælpe.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 20:46 #2
En web service er jo bare en maade at give programmatisk adgang til det samme som browseren kan.

De kan sagtens hostes i samme web app.

Kunsten er bare at faa koden fordelt rigtigt. F.eks.:

foo.aspx -- foo.aspx.cs --|
                          |--- bar.cs
foo.asmx -----------------|
Avatar billede mickni33 Nybegynder
24. august 2010 - 20:49 #3
yes du har ret min masterPager bliver selv oprettet..
Webservice er min egen..

tror mest det er det her Asp.net layout, hvordan bygges det op med masterpage og andre sider så det blir pænest. feks med en forsiden med envelkommen og så nogle links hvor man henter noget data ud af en person database og viser i nogle tekstbox felter...

Backend delen har jeg helt styr på så det ligge klar:-) mangler nu bare det sværeste UI layout :-)
Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. august 2010 - 07:32 #4
har taget udgangspunkt i de filer som VS oprettede, så kan jeg kigge lidt på det..
læg lige svar
Avatar billede Syska Mester
25. august 2010 - 08:50 #5
svar.

Hvis du kigger på google efter eksempler med webservices, så start altid med at kigge på datoen, da jeg søgte kom der ting frem for år 2002 ... hvilket er outdated, og ting gøres nok på andre måder i dag.

http://asp.net er altid et godt sted at lede ...
Måske den her kan bruges, det er godt nok i VB.NET ... http://www.asp.net/general/videos/an-introduction-to-soap-based-web-services-with-visual-web-developer-2008