Avatar billede ghozt Nybegynder
24. juli 2001 - 03:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Runde Kanter (3dMax)

Hvordan laver jeg runde kanter i 3d studie max?

Jeg kan en del i programmet.. Men ikke runde kanter, hvilket er lidt skod efter som alt mit grafik så er FIRKANTET *G*

Nogen der kan fortælle mig det?

PS: Gider ikke et link til en siden hvor man lære 3dmax da jeg kan en del allerede...
Avatar billede ghozt Nybegynder
24. juli 2001 - 12:30 #1
Er der ingen der kan det?
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 12:31 #2
Jo måske...lige 2 sec
Avatar billede ghozt Nybegynder
24. juli 2001 - 12:32 #3
Jubii

Troede lige *s*
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 12:40 #4
Gå ind i topmenuen Shapes, tegn den form du skal have i Topwiew. Tegn f.eks. en firekant ved siden af.

En god ide er at lave flere vertex\'es der hvor shapen afrunder. Tryk vertex, Marker en af vertexene i shapen, scroll ned i højremenuen, og find Fillet, og juster, til du har et tilfredsstillende resultat.

Marker Shapen (stregen), og gå ind i topmenuen Compounds, og vælg den sidste (slangeformen) Loft compound. Menuen til højre ændre sig, og du klikker på Get Shape, og klikker derefter på firekanten.

Er den ikke pæn nok, har du ikke givet den nok fillet.

Det er sådan jeg ville løse det.
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 12:42 #5
Forstår du?
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 12:43 #6
Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede ghozt Nybegynder
24. juli 2001 - 12:57 #7
den 4-kant... er det en spline eller en Boks, man skal tegne? :)
Avatar billede Trine Nybegynder
24. juli 2001 - 12:58 #8
Den der også er inde i Shapes ;-)
Avatar billede ghozt Nybegynder
24. juli 2001 - 13:07 #9
Ohh sådan!

Sejt nok
1000 tak for hjælpen