Avatar billede miaandie Nybegynder
19. august 2010 - 19:12 Der er 10 kommentarer

Explore.exe bruger 90% CPU

Jeg har et problem på min anden computer, som startede i dag! Når jeg åbner joblisten, står der, at explore.exe bruge 90% - som gør, at min computer er vildt langsom. Jeg har prøvet systemgendannelse, men dette hjælper ikke! Er det virus eller hvad? Hvad skal jeg gøre? :-)
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2010 - 19:19 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede miaandie Nybegynder
19. august 2010 - 19:36 #2
Tak, for svar. Det vil jeg lige prøve :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2010 - 20:38 #3
Explore.exe er ikke en Windows fil

Explorer.exe er det korrekte navn

Så kunne tyde på der er noget der ikke skal være der...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 22:24 #4
Ja eller opdateringer der er slået fejl. Systemgendannelse?
Avatar billede miaandie Nybegynder
21. august 2010 - 11:20 #5
Resultatet af hijackthis scaningen

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:15:43, on 21-08-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18943)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Packard Bell\Carbonite\CarboniteSetupLitePBPreInstaller.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\PCMAgent.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\PlayMovie\PMVService.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Packard Bell\SetUpMyPC\SmpSys.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Users\Magnus\Desktop\Hijackthis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe

O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 1570 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2010 - 12:48 #6
Og resten???

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede miaandie Nybegynder
21. august 2010 - 13:20 #7
Tak for svar det vil jeg prøve, men det med hijack scaningen stopper den midt i og skriver følgende: For some reasen your system denied write acces to the Host file. If any hijacked domaiens are in this file, hijackthis may not be able to fix this. Jeg prøver at scanne den så fuldt, men sidst jeg prøvede tog det over 1 dag og så stoppede jeg den da jeg ikke vidste hvornår den ville stoppe
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2010 - 14:11 #8
Du skal lade malwarebytes køre til den er færdig.

Har du glemt at køre hijackthis som administrator?
Avatar billede miaandie Nybegynder
23. august 2010 - 17:10 #9
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:26:34, on 23-08-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18943)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\PCMAgent.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\PlayMovie\PMVService.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Packard Bell\SetUpMyPC\SmpSys.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
C:\Users\Magnus\Desktop\Hijackthis\HiJackThis.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\Windows\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 1967 bytes

Og malwarebytes scaningen
www.malwarebytes.org

Database version: 4449

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18943

mbam-log-2010-08-23 (14-09-53).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 249794
Tid gået: 46 time(e), 36 minut(ter), 59 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede miaandie Nybegynder
23. august 2010 - 21:31 #10
Skal jeg prøve at fjerne mit grafikkort og så genstarte den?