Avatar billede J987654 Nybegynder
18. august 2010 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet langt ude på landet?

Hvordan får jeg internet adgang langt ude på landet?
- Når TDC checker min fastlinie, får jeg vide at jeg er for langt væk fra centralen (måske 7 km).
- TDC vil ikke længere sælge analog modem opkobling, selvom det ville være ideelt.
- Mobilt USB internet er meget langsomt med en hastighed paa 5-10 kb/sec når jeg står ude på marken.  Kabel kommer ikke foreløbigt.

Forslag?
Avatar billede swiatecki Novice
18. august 2010 - 21:32 #1
Du kan overveje at kigge på WiMax-udbydere

Fx. https://www.dansketelecom.dk/erhverv/wimaxx/wimaxx-fordele
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2010 - 21:34 #2
Nu glemmer du jo lige at skrive hvor du bor????

Men her kan du se dækningskort fra de forskellige udbydere: http://www.traadloestinternet.dk/daekning/
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
18. august 2010 - 21:42 #3
ja, kom lige med en adresse... eller en tilnærmelsesvis adresse .. så er det lidt nemmere med forslag
Avatar billede J987654 Nybegynder
19. august 2010 - 19:17 #4
Langt ude paa landet er syd for Herning, hvor TDC dækningskort viser begrænset dækning, og andre udbydere er endnu ringere.  Så den bedste løsning vil være at benytte fasttelefon med modem.  Er der nogen der har erfaring med modem udbydere og abonements typer?  Kan linien være så ringe at modem ikke virker?  Som sagt vil TDC ikke længere sælge analogt modem.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. august 2010 - 10:34 #5
Ja, linjen kan sagtens være så ringe at den ikke kan bruges med analog modem.

men det kan nu stadig være der er andre løsninger ..