Avatar billede Newbee1 Novice
18. august 2010 - 17:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tælle antal felter med samme nr.

Hej

Jeg har en tabel, med en kollone  (Lønnummer)

Jeg vil gerne tælle hvor mange gange hvert lønnummer, fremkommer i kollonen, og derefter overføre dette til en rapport der viser, det hyppigeste lønnummer først.

Er det nogen der kan fortælle mig hvordan dette kan lade sig gøre.

MVH

Tony
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2010 - 17:59 #1
SELECT tbl1.Lonnummer, Count(tbl1.Lonnummer) AS CountOfLonnummer
FROM tbl1
GROUP BY tbl1.Lonnummer;
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2010 - 18:00 #2
..
ORDER BY Count(tbl1.Lonnummer) DESC;
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 18:04 #3
forespørgselen hvorpå raporten baseres - sorteret efter lønnumerAntal i faldene orden:

select *, dcount("lønnummer","tabel","lønnumer=" & tabel-lønnumer as lønnummerAntal from tabel
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 18:05 #4
ups - så ikke at andre havde svaret!
Avatar billede Newbee1 Novice
19. august 2010 - 08:52 #5
Hi Terry and Ellebe

Tks to both of you.

Tony
Avatar billede terry Ekspert
19. august 2010 - 09:10 #6
thanks Tony