Avatar billede ulykkelige Nybegynder
17. august 2010 - 22:35 Der er 3 kommentarer

chikane

Hej. jeg er kommet i en meget uheldig klemme. Jeg er blevet gift med en utrolig dejlig mand. Han blev skilt fra sin x-kone for 7 år siden. De har 3 børn sammen + en større som hun havde fra 1 ægteskab. Hun blev hurtigt gift igen for 3.gang og fik også 1 barn med den nye mand. Min mand har altid haft problemer med hende,efter han har haft børnene på weekend over et par bukser  ( som de skal have kl 5 mandag morgen selvom de ikke er rene, for vi må ikke vaske deres tøj, for jeg ødelægger det nok bare) eller et hårelastik,men min mand lader det løbe ud af det andet øre. Hun bliver så skit igen næsten samtig med at vi bliver gift. Børnene vil så, at de skal bo en uge hvert sted, hvilket min mand så ender i retten med, han går i forlig( for at børnene slipper for en hørring,)dermed bliver det således at de, fra nu uge 31 skal være hos os fra onsdag til mandag.(Hun fortæller så, at jeg ikke er hendes kop the, selvom hun aldrig har ville tale med mig). Det har altså kun været en gang de har været her, men problemerne er så allerede startet. Lørdag kl. 22.30 mente jeg at alle børnene skulle ind, for syntes klokken var mange for børn på 8-12 år at være ude, det føler en på 12 sig lidt nedtrygt over, hvilket xen så skrev til min mand( som var til 50 års fødselsdag)at han skulle tage sig af pigen som ikke havde brug for ANDRE end ham,så nu var jeg bare en andre.Mandag havde den ene pige glemt en t-shirt, hvilket jeg så, og lagde den i hendes cykelhjelm. Tirsdag ringede xen til min mand og skældte ud over den tshirt som hun skulle bruge lige nu. ( kl 21.30)om aften. Onsdag kl 6.30 stod hun så nede i min bagerbutik og skabte sig lidt mere, hvor jeg prøvede at forklare at den var i hendes cykelhjelm, som jeg jo bestemt mente at hun skulle bruge. Sener samme dag kommer hun så og henter den t-shirt på 2 sek. Dum som jeg er siger jeg så til mine drenge at de ikke skal skændes mere i dag for jeg havde sure mennesker nok for en dag. Den ene søn siger så til hendes søn at det er noget mærkeligt noget at blive sur over, hvilket han så fortæller sin mor. Ja så ringer telefonen og hun tænder helt af, og siger hun har været i sfoèn og fortalt den hele sandhed... ?og at hun kendte mange skilsmisse par og der var aldrig nogle der havde problemer med tøjet, og det skulle vi som voksene mennesker få styr på så det aldrig skete igen og selv om jeg gav pigen den i hånden om morgenen og bad hende putte den i tasken, så var det kun min skyld.  En af de ansatte kommer så ned i butikken og jeg undskylder for det rod, men hun vidste slet ikke hvad jeg talte om. Jeg bliver noget ked af det, men bliver i godt humør igen i weekenden som min mand og jeg tilbragte i ro og hygge. Der blev sagt i retten at børnene skulle have lov til at gå op og hilse på deres far når de havde lyst. Men søndag ringer børnene om far ikke ville komme derned for de må ikke gå op og hilse på ham, da han så kommer derned står hun så i et vældigt humør og taler om vind og vejr. Jeg bliver så igen ked af det, for ved jo godt det er pga mig at de ikke måtte komme herop(vi bor 1 km fra hinanden) Tirsdag har jeg det ok igen, og da vi ikke har fået de breve fra skolen og sfo som hun ved rettens ord skal aflevere til os, ringer jeg til sfo for at tilmelde børnene til fest fredag, da de jo er hos os, og det via venner var kommet mig for øre mandag. Samtidig siger jeg at de ikke kommer i sfo torsdag og fredag i ulige uger, da jeg er hjemme senest 12.15 og de først har fri 12.45. det ville de så skrive i bogen. (Syntes det er bedre at de kommer hjem og laver lektier, så de kan nyde resten af dagen)
Tirsdag kl. ca 16 ringer hun så til  min mand og tænder af over, for det første at JEG har ringet i sfo og for det andet har jeg tilmeldt dem i sfo om fredag når de er hos os,for de skulle kun være der 15 timer/ugenlig. Min mand prøver at forklare at det var fritterfesten de var tilmeldt. Det ville hun så ikke helt høre på, så min mand ringer i sfo og får af vide at der står at de ikke kommer i sfo torsdag+fredag i ulige uger. Hvorefter han ringer hende op igen og fortæller at hun skal høre efter hvad de siger inden hun ringer og skælder os ud. Samtidig siger han også at han skal have alle info fra skoler mm efter rettens ord. ÅÅ det havde hun ikke lige nået at aflevere.
Det var så første uge efter mere tid med børnene.
Nomalt var der kun ca hver 14 dag, vi fik skælud over div. for mig bagateller. Men min mand skælder ikke tilbage, for hun ringer kun når børnene er i baggrunden, eller når han aflevere dem. Så han får aldrig sagt de ting, så som når hun glemmer at sende sportstøj med, for vi sender jo bare børnene ned efter deres ting.
Børne er glade for mig og jeg for dem.
Jeg føler bare ikke jeg kan blive ved med at holde til det, når hun nu også kommer ned i butikken, i håb om at der er kunder.
Der er 10 år til den yngste er 18 år . Hvad skal jeg gøre.? Er jeg helt galt på den eller hvad ?

den uheldige
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2010 - 22:46 #1
Hold da op. Sikke en indledning.
Desværre har du lagt den i den forkerte kategori. Denne kategori har noget med fejl der er tilknyttet brugen af Eksperten.dk.
Så jeg vil anbefale du lægger den i denne kategori:
Diverse-fri debat. Passer meget bedre.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 22:48 #2
Der er stor ekspertise her paa eksperten.dk, men nok mest indenfor IT relaterede emner.

Men tilbage til substansen.

Moderne parforhold kan godt vaere tricky med mine boern, dine boern og vores boern.

Jeg mener dog at det i dette tilfaelde er klart at du skal bede den mand om at saette hende paa plads. Hans ex = hans problem = hans opgave at loese det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:48 #3
Enig med arne_v

Det kan ikke blive dit problem.