Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2010 - 19:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skal skrive brugernavn mm hver gang - men kan alligevel ikke hente mail

Følgende fejl er jeg begyndt at få når jeg vil hente mail via windows mail til min ene mail konto:

Konto: 'mail.xxxxxxxx.dk', Server: 'mail.xxxxxxxx.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR Unknown user or incorrect password', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92

Jeg kan sende uden problemer.
Jeg kan logge ind på webmail uden problemer.
Jeg har forsøgt systemgendannelse uden held.
Styresystem er vista med alle opdateringer.
jeg har slettet og oprettet mail kontoen uden held.

Har nogen et forslag?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2010 - 19:48 #1
Jeg tror løsningen skal findes her: Unknown user or incorrect password
- password til mail og "server-kontrolpanel" er ikke nødvendigvis det samme.

Prøv evt. at ændre passwordet - selvom du VED det er korrekt : )
17. august 2010 - 20:00 #2
User/Password til Webmail delen er IKKE nødvendigvis det samme som der bruges i WindowsMail opsætningen...
Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2010 - 20:19 #3
I dette tilfælde er password det samme begge steder. Og jeg har netop prøvet at ændre password, men også uden held.
17. august 2010 - 20:27 #4
... men BRUGERNAVN ?

Ved TDC's Webmail er BRUGERNAVN "valgfrit".
I TDC via Outlook/Winmail er BRUGERNAVN et 13 ciffer "kundenummer".

Sååå...
Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2010 - 20:41 #5
Jeg er helt sikker på at brugernavnet er det samme - jeg har ændret det i webmailen så jeg altid ville kunne huske det. Derfor er jeg så sikker.
Men det har jo også hele tiden virket - men fra den ene dag til den anden begyndte den at "skabe" sig på omtalte måde :o(
Avatar billede pjatmail Mester
16. september 2010 - 06:48 #6
Karise_larry........... du havde ret selv om jeg hårdnakket påstod noget andet, beklager :o)
Jeg fik hjælp af administratoren til sidst og han bad mig ændre brugernavnet, som jeg havde angivet som min mail adresse - den skulle kun være mine initialer. Problemet er løst og jeg vil meget gerne uddele point.
Det er dog stadigvæk en gåde hvordan det blev ændret - jeg har ikke selv haft grund til at sætte mailen op igen, så om en opdatering eller andet kan lave sådan noget rod ved jeg ikke.
Send venligst et svar :o)
16. september 2010 - 07:09 #7
Ping...
(Det var så et [svar]...)