Avatar billede ravnus Nybegynder
17. august 2010 - 12:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny PC afviser grafikkort-driver: "A hyper transport sync flood error occurred on last boot"

Hej eksperter!

Jeg har netop modtaget en ny pc fra Topdata, men oplever store problemer med at få den op at køre. Det hele går fint, indtil jeg skal installere grafikkortdriver. Jeg starter med at installere Windows 7 og derefter den medfølgende chipset-driver. Når så jeg derefter installerer grafikkort-driveren og laver den påkrævede genstart kan den ikke længere starte windows. Den når til "Starter windows", hvorefter skærmen bliver sort, så mister skærmen sit signal i et par sekunder og til sidst fremkommer en "dos-skærm" med meddelelsen: "A hyper transport sync flood error occurred on last boot." Herfra kan jeg genstarte med samme resultat, vælge fejlsikret tilstand eller lave en systemgendannelse, hvor den går tilbage til punktet før installationen af grafikkort-driveren og kører normalt igen.

Jeg har prøvet at installere Windows et par gange nu, men med samme resultat hver gang. Har læst lidt på nettet om fejlen, men kan ikke finde et entydigt svar, så er lige nu i vildrede.

Computeren er sammensat på følgende måde:

- AMD PHENOM II 965 x4 (4x3.4ghz), BLACK EDITION
- MSI KVALITETS BUNDKORT 770-G45
- HD5850 1GB DDR5 GRAFIKKORT (DVI, HDMI, DISPLAYPORT)
- 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD) (KUN +149,- FOR 1000GB)
- 4GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"
- 24x SATA +/- DUALLAYER DVDBRÆNDER (SONY)
- 750W GAMER STRØMFORS, 17DB, ULTRA STØJSVAG, HIGH-END
- KABINET ATX SORT, INTER-TECH
- ORIGINAL AMD CPUKØLER (- 8 USB PORTE (2 ER PÅ FRONT)
- 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
- 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)
- LOGITECH KVALITETS TASTATUR & LOGITECH 1000DPI GAMER MUS

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 13:10 #1
Der er en side fra MSI Home med automatisk opdatering.
http://www.msi.com/index.php?func=downloadindex
så vidt jeg kan se er der ingen drivere til Win7 men det kan jo være de findes hvis du bruger deres værktøj.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. august 2010 - 14:03 #2
1240 point ude hvad med at få styr på dine mange åbne spørgsmål før du får mere hjælp her.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ravnus
Avatar billede ravnus Nybegynder
17. august 2010 - 14:24 #3
I orden hvis du ikke gider hjælpe mig. Jeg bruger kun sjældent eksperten og gerne med flere års mellemrum. De tråde hvor jeg ikke har givet point, har jeg ikke fået en brugbar hjælp. Har absolut intet imod at give en masse point for jeg bruger sjældent eksperten og har en masse af dem. Kan dog godt bruge et andet forum, hvis min historik fornærmer dig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 14:55 #4
Jeg står af
Avatar billede ravnus Nybegynder
17. august 2010 - 15:07 #5
Man skal altså give point selvom forslagene ikke løser ens problem? Hvad er meningen så med et pointsystem?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. august 2010 - 07:26 #6
Der hvor du ikke har fået hjælp kan du bare selv lægge et svar og acceptere det, så har du fået dine point hjem og spørgsmålet er lukket.
Husk at det er dig der skal bede om et svar hvis du har fået brugbar hjælp.
Avatar billede ravnus Nybegynder
18. august 2010 - 12:23 #7
Ok. Indrømmer at jeg ikke har været så meget inde i pointsystemet eftersom der går lang tid imellem, jeg får brug for jer eksperter :)

Har forresten løst mit problem, grafikkortet havde en defekt!