Avatar billede imparatortr Nybegynder
15. august 2010 - 01:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows vista blå skærm HJÆLP!!!

har et kæmpe problem med mit bærbar. ligefør den går ind i windows kommer der blå skærm og genstarter. jeg har prøvet det med fejlsikret tilstand med og uden netværk. Og det gør det samme. jeg kan heller ikke lave systemgendannelse men det kan jeg heller ikk.  Har Billeder af min datters fødsel på harddisken. er der en der kan hjælpe mig. På forhånd tak
Avatar billede wappa Nybegynder
15. august 2010 - 01:53 #1
hvad hvis dy trykker på f8 og vælger reparer ?
Avatar billede imparatortr Nybegynder
15. august 2010 - 02:06 #2
det har jeg også prøvet. den siger at windows ikke kan reparere fejlen. det jeg kan er at formatere den, men jeg vil ikke miste billederne. hvis det er muligt at kunne overfør gennem cmd eller et eller andet vis ville det være super
Avatar billede danco Nybegynder
15. august 2010 - 02:13 #3
Hvis du kan huske hvorpå din maskine billederne ligger så kan du gøre brug af commando promptens copy funktion.
Alternativt kan du købe (for 100 kr eller deromkring) en lille (s)ata case, her kan du pille harddisken ud af din computer og bruge den som ekstern harddisk på en anden computer, dette kan være en fordel hvis du er usikker på hvor billederne ligger eller skal have andre filer ud ved samme lejlighed.

Har du ikke mulighed for at nå se en fejlmeddelse på den blå skærm?
Avatar billede imparatortr Nybegynder
15. august 2010 - 02:22 #4
Det er det samme fejl som dette her. det er bare et jeg har fundet på nettet. se link. men det du snakker om hvor kan jeg købe det fra?

http://www.planetlowyat.com/blog/how-to-create-windows-blue-screen-of-death/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2010 - 08:16 #5
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
Link til converter som danco skriver om.
Få taget backup af din disk med alle dokumenter osv.

Din installation er den kørt fra cd eller Recovery partition (pre installeret)?

Hvor meget ram har maskinen i? Kan den køre kun på 1 blok, så kunne man prøve de to klodser om der var fejl på dem.

imparatortr man bruger ikke svar når man skriver tilbage i trådene. Du skal bruge kommentar som systemet bruger.Svar er kun til at lukke tråd og uddele point.

Andet alternativ:http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
15. august 2010 - 09:34 #6
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-Vista/

---

Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...