Avatar billede numsehash Nybegynder
12. august 2010 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

unlock bios?

Hej! Jeg har en HP s6301sc, og kunne godt tænkte mig at overclocke lidt. Er det muligt at få flashet bios så den ikke er locked?
Bundkortet er et ipmel-ae.

/Numsehash
Avatar billede KHHP Juniormester
12. august 2010 - 17:26 #1
Du kan bruge clockgen.exe: http://www.brothersoft.com/clockgen-68338.html
Her er en lille instruktionsvideo til hvordan programmet bruges og hvordan du finder ud af om din PC kan overclockes med clockgen: http://www.youtube.com/watch?v=EOdaCFghtT0
BEMÆRK!!!
Som der også bliver nævnt i instruktionsvideoen, kan din PC fryse fast ved brug af programmet, eller på anden måde tage skade.

God fornøjelse
Avatar billede KHHP Juniormester
12. august 2010 - 17:29 #2
Avatar billede numsehash Nybegynder
12. august 2010 - 22:02 #3
Jeg er godt stødt på disse programmer, men tænkte på om det var muligt at få udskiftet bios så det kan gøres derigennem. Ellers står bundkortet nok snart for tur :)
Men virker de programmer fint?
Avatar billede KHHP Juniormester
13. august 2010 - 07:48 #4
Har prøvet dem på en af mine OEM maskiner, hvor det kun var bundkortet der var fra producenten. RAM og CPU har je udskiftet. Det virkede fint. Men husk at gøre som der bliver sagt i videoen, og vælg det der er tættest på din PC, hvis den ikke er på listen.
Tror kun at der er HP der har BIOS osv. til dit bundkort.
Avatar billede numsehash Nybegynder
13. august 2010 - 10:29 #5
Okay, jamen det må jeg vel prøve så, min cpu er skiftet, dog er rammen de samme.
Avatar billede numsehash Nybegynder
31. august 2010 - 14:54 #6
Der virker sku ikke rigtig her. så må nok udskifte bundkort.
Avatar billede numsehash Nybegynder
31. august 2010 - 14:54 #7
..