Avatar billede troelsp Nybegynder
11. august 2010 - 23:06 Der er 2 kommentarer

Rette opløsning til ekstern skærm fra bærbar via VGA

Hejsa.

Jeg har lige købt ny bærbar (Sony Viao) med et ATI Mobility Radeon HD 5145 grafikkort. Bærbarens maks. opløsning (native resolution) er 1600x900.

Desuden har jeg en ekstern skærm hvis maks. opløsning (native resolution) er 1280x1024.

Er det muligt er at få min bærbar til at sende 1280x1024 til min eksterne skærm via et VGA-kabel?

Hvis nej:

Er det muligt at 'tvinge' den eksterne skærm til at vise 1280x720 i et 16:9 format i stedet for i 4:3 format, altså med sorte bjælker i top og bund?
Avatar billede noltus Novice
12. august 2010 - 08:47 #1
Vil du have billed på ext. skærm og bærbar samtidig,hvis du vil det ændrer du skærmopløsningen på din bærbare til 1280x1024
Avatar billede troelsp Nybegynder
12. august 2010 - 22:23 #2
Det er lidt forskelligt - nogle gang som klon af bærbar, og andre gang som udvidet skrivebord.

Men på nuværende tidspunkt er det ikke muligt at indstille skærmopløsningen for den eksterne skærm til 1280x1024, måske fordi at grafikkortet ikke understøtter denne opløsning.