Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 09:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af mails

Har lidt problemer med min PC, håber nogen kan hjælpe.
Er ny her og har ikke forstået dette med point, men håber nogen vil hjælpe alligevel...

Min computer er langsom og for at råde bod på det, har jeg kørt diskoprydning og defragmentering. Jeg har så også været i tilføj/fjern programmer og slettet nogle af børnenes spil.

Af en eller anden uforklarlig grund slettede jeg så også, i min iver, Microsoft Office 2003 da der stod, at den ikke havde været i brug længe.
Der har vi så problemet, for godtnok har jeg Outlook Ekspress 6, jeg kan bruge som mailprogram, men alle de gamle beskeder i sendt post og indbakken, er jeg ked af ikke at have længere.
Har spurgt en ven og har fundet to filer: outlook.pst og arcive.pst, som det vist handler om, men så vidt jeg kan se, hedder de samme filer i OE6 xxx.srs
Kan desværre ikke finde Microsoft Office 2003 CD'en (hvilket undrer mig, da jeg normalt har styr på den slags!)
Har studeret mig frem til, at problemet er at MO2003 er slettet, derfor kan disse mails ikke importeres til OE6. Så en free tríalversion af MO2003 ville måske kunne hjælpe. Hvor finder jeg sådan én? Vi har Office 2007 i huset, men vil det løse problemet at installere den?
Kører Windows XP og Norton Internet Security (har også hørt at den kan være årsag til at maskinen er langsom).
Så problemet er overførselen af gamle beskeder, men hvis nogen kan et fif til en gammel langsom maskine, vil jeg blive rigtig glad.
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. august 2010 - 09:10 #1
Hej Nora_Malkeko.
Pointene finder man hurtigt ud af. ;)

Er ikke helt sikker på om du ville have dine mails fra Office 2003 importeret i din Outlook Ekspress, men hvis dette er tilfældet kan det ikke lade sig gøre den vej, men desværre kun den anden vej.

Men hvis du alligevel normalt bruger Office 2003, vil jeg anbefale at du forsøger at finde CD'en igen, og får det geninstalleret, sådan at du kan importerer filerne du nævnte i dit indlæg.

- Christian
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 09:20 #2
Jo, det er Office 2003, jeg har slettet og skal have den fil med beskeder (som jeg har fundet) importeret i OE6.

Ja, det ville være nr. 1 at geninstallere Office 2003 og tro mig, jeg HAR søgt med lys og lygte inden jeg skrev her...
10. august 2010 - 09:59 #3
Du kan uden problemer åbne PST-filen i Outlook 2007.
10. august 2010 - 10:24 #4
Hvad med en SYSTEMGENDANNELSE til FØR du SLETTEDE Office 2003 ???
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 10:27 #5
Er prøvet - det vil den ikke...
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 10:29 #6
Hvis jeg kan installere Outlook 2007 og så importere pst filen der er problemet jo løst. Så er der bare den langsomme del tilbage...
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 10:31 #7
Ved nogen, om det er arcive.pst eller Outlook.pst?
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. august 2010 - 10:58 #8
Prøv med arcive.pst først. :)

erikjuul: Nora_Malkeko kan ikke finde CD'en med Office 2006, for hvis hun kunne, ville det være nemt nok.

Nora_Malkeko: Du kan ikke bruge OE6 til at importerer dine .pst filer.

Så hvis du ikke kan finde din CD, ville jeg nok hente en trial på outlook, sådan at du kan få lavet en rigtig backup af dine filer.
10. august 2010 - 11:03 #9
Begge...

arcive.pst bliver 'oprettet' når den på et tidspunkt foreslår dig at du burde oprette den og automatisk overføre gamle E-mailer (fint dænsk ikk'?) dertil...
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
10. august 2010 - 11:55 #10
Jeg HAR netop fundet CD'en og installeret og importeret - så problemet er løst! Men tak for jeres engagement...
Jeg modtager dog gerne tips til, at få maskinen lidt op i omdrejninger. Er det Norton der sløver den?
10. august 2010 - 12:04 #11
madsen90>> Hvis du læser spørgsmålet vil du se at spørgeren HAR Office 2007 i huset!!!
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. august 2010 - 14:26 #12
Nora_Malkeko: Er glad for problemet er løst. ;)
Egentlig skulle du bare finde din CD.
Har aldrig været glad for Norton, men mest fordi at det ikke er til at komme af med igen, når man først har det. Vil anbefale Microsofts Antivirus. Microsoft Security Essentials.

erikjuul: Ja det ved jeg godt at spørgeren har, og det kommenterede jeg også i en tidligere kommentar! Men hvis man ikke kan finde sin CD er man jo nød til at forsøge noget andet!
Avatar billede Nora_Malkeko Nybegynder
11. august 2010 - 15:22 #13
Hvordan er det så liiige, man lukker sådan en tråd?
Avatar billede madsens90 Praktikant
11. august 2010 - 15:26 #14
sådan som du lige gjorde. :)