Avatar billede troels_p Nybegynder
05. august 2010 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook insisterer på at åbne mails som "Ren tekst"

Hej.

Jeg står med 2 maskiner med identisk mailklient, dog differentierende OS. (Outlook 2003 - XP/Vista).

På Vista-maskinen dukker der mails op, der vises som noget værre sludder. Mailen er ikke krypteret iøvrigt.

Indstillingen mellem HTML, Ren tekst osv. er greyed out, og låst til "Ren tekst". På XP-maskinen vises den samme mail perfekt.

De henter mails gennem samme IMAP-konto, derfor den totale forvirring.

Jeg har været alle tabs igennem i indstillinger i Outlook på de 2 maskiner, og alt er opsat identisk.

Har prøvet at afinstallere AVG antivirus fra Vista-maskinen, uden det gjorde nogen somhelst forskel.

Udover dette er Vista-maskinen UTROLIGT langsom til at lave et nyt tab i Internet Explorer, der er 4-5 sekunders delay før det dukker op. Ingen HDD-aktivitet, den kører bare 100% CPU load i nogle sekunder, og så dukker tabbet op. Surfing flyver bare derudaf.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2010 - 19:22 #1
Prøv lige at lægge det samme udsnit fra begge eksempler herop.
/ptj_11
Avatar billede troels_p Nybegynder
20. august 2010 - 15:59 #2
Udsnit?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. august 2010 - 16:07 #3
Jeg mener en gang copy/paste fra begge mails.
Så vi kan se, hvordan det tager sig ud.
/ptj_11
Avatar billede troels_p Nybegynder
11. november 2010 - 18:38 #4
Man får bare vist HTML koden bag, selv æ ø å har deres &slash, eller hvad de nu hedder, i nonUTF8
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. november 2010 - 19:34 #5
Prøv at gå i opsætningen af din mail, og find indstillingerne for internationale indstillinger. Jeg tror, at du vil finde løsningen på dit problem her.
Kontroller også, at MS-Word er valgt til redigering af dine mails.
/ptj__11
Avatar billede troels_p Nybegynder
09. februar 2012 - 17:40 #6
Vedkommende fik en ny PC, og derefter var problemet væk.