Avatar billede kongerslev Nybegynder
31. juli 2010 - 16:05 Der er 6 kommentarer

Opsætning af trådløs bærbar

hej
har netop købt en ekstra bærbar og vil således gerne have den trådløst opkoblet til min router som er en Netgear54G.
Desværre har jeg ingen instruktionsbog og ingen forstand herpå.
mangler derfor en letforståelig instruktion i hvordan jeg (vist nok)finder mac / ip adresse og får dette indtastet et eller andet sted.

På forhånd mange tak

Keld
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2010 - 16:49 #1
IP Adressen finder du ved at åbne Komandopromt hvor du skriver ipconfig tallene ud for Standartgateway indtaster du i Adresselinien
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. juli 2010 - 17:23 #2
Gå i kontrolpanel vælg netværk og delingscenter  rediger indstillinger  for netværkskort  højreklik på det trådløse netværk tryk på egenskaber tryk på TCP/Ipv4 tryk på egenskaber se om der er mærke i hent automatisk en IP adresse
Og mærek i hent automatisk en DNS  serveradresse tryk ok.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. juli 2010 - 18:24 #3
Se også efter at du ikke har en WIFI knap på pc som er lukket.
Avatar billede kongerslev Nybegynder
03. august 2010 - 18:56 #4
Nej desværre ikke

Jeg skal taste en mac / ip adresse ind i routeren, og det er den adresse jeg har problemer med at finde, og er heller ikke helt klar over hvor jeg taster adressen ind. Jeg kører Win 7 på begge mine maskiner
Avatar billede kongerslev Nybegynder
03. august 2010 - 18:56 #5
Nej desværre ikke

Jeg skal taste en mac / ip adresse ind i routeren, og det er den adresse jeg har problemer med at finde, og er heller ikke helt klar over hvor jeg taster adressen ind. Jeg kører Win 7 på begge mine maskiner
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 17:11 #6
#1