Avatar billede mbm2016 Nybegynder
30. juli 2010 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C# Get Hostname from ip

Hej eksperter,

Jeg har lavet et program, som skal overvåge ens WiFi netværk, den pinger simpelthen alle 255 ip addresser igennem.

Denne mekanisme virker også fint, men når jeg prøver at hente hostname fra ipadressen, så kan den ikke hente hostname på f.eks. min iphone eller router ip.

Jeg bruger Dns.GetHostEntry(IP).Hostname, som tilsyneladende kun virker på computere.

Dog har jeg et andet program kaldet wifiscan som sagtens kan indhendte hostname fra min iphone og router og ovenikøbet give mig informationer som at det er en netgear router. Hvordan gør den det?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Syska Mester
30. juli 2010 - 19:26 #1
Vendor information kan hentes ud fra MAC adressen på enheden. Ved ikke om hvor der er en public list, men det burde der være.

Det med dns/hostname/ip er jeg lidt mere blank.

mvh
Avatar billede lasserasch Juniormester
30. juli 2010 - 23:19 #2
Buzzzz -> Jeg har ledt efter netop sådan en liste og har da også fundet nogle lister med de 6 første cifre og producent, men synes altid der mangler nogle data ellers er de forkerte.

Der findes jo masser af sites hvor man kan slå informationen op gratis, men findes der virkelig ikke en Webservice til det et sted :-(

mbm2007 -> Ang. det med hostnavnet på routere/switche, så ville jeg bruge SNMP opslag til det. Det må næsten også være det som din anden applikation bruger.

Ud fra SNMP kan du i hvert fald fiske Producentnavnet og enhedsnavnet uden at skulle logge ind på enheden med SNMP.

Mvh.
Lasse
Avatar billede Syska Mester
31. juli 2010 - 01:03 #3
Heheh, webservices som gør det vil ikke være gratis, der er jo som sådan ingen penge i det for dem som eventuelt lavede den ... men en eller andet IEEE organitation burde næste have sådane liste.

Ved at nmap til linux kan finde ud af noget noget. incl 1000 andre ting ... kunne være sjovt at hoppe ned i source koden og se om man kunne finde ud af hvad de præcis brugte.

Tvivler på en iPhone har en SNMP service kørende ... men de må jo bruge et eller andet "smart" jeg ikke kender.

SNMP er nice, men til tider noget crap at bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 20:00 #4
Hvis IP adressen ikke har tilnyttet et navn i DNS, så kan den ikke slåes op.

WiFiScan må så bruge noget andet. SNMP eller et eller andet i WiFi protokollerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 20:02 #5
http://www.iana.org/assignments/ethernet-numbers

er den liste man normalt bruger.
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2010 - 09:38 #6
Skal vi få lukket her?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:15 #7
magnus?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
12. januar 2011 - 13:07 #8
vi lukker...