Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 13:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

IE7 Problemer med tekst

Teksten er meget spinkel og svær at læse, nærmest nåleprinteragtig. Er der en mulig løsning, eller det maskinen? (ny Toshiba netbook). Tekst i XP pro er pefekt.
30. juli 2010 - 13:16 #1
Hold [Ctrl] tasten nede og rul med MusseRullen...
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 13:19 #2
Det er visningen, det er galt med.
Avatar billede flatov Nybegynder
30. juli 2010 - 13:33 #3
Det er ikke under vis -> skriftstørrelse som ikke står til mellem?
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 13:34 #4
Nej, den står til mellem.
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 15:12 #5
I Outlook ser mine mails osse helt forrykte ud.
Avatar billede flatov Nybegynder
30. juli 2010 - 15:22 #6
Ikke at det løser dit problem, men hvorfor IE7? Du skriver det er en ny maskine, hvor hænge fast i en gammel browser?

Jeg skal ikke umiddelbart kunne sige hvad fejlen er, andet end Microsoft.
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 15:33 #7
Fordi jeg har prøvet IE8 på mine andre maskiner og da jeg ikke synes den er bedre, ser jeg ingen grund til at skifte.
Avatar billede flatov Nybegynder
30. juli 2010 - 15:47 #8
Nu er der jo flere grunde til de netop har udviklet en ny version, men det må du selv om.

Har du overvejet at benytte nogle andre browsere, som fx Firefox eller Chrome? Kan klart anbefales.
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 16:06 #9
Nogle websteder kræver IE, så det overvejer jeg ikke.

Jeg har en mistanke om, at det er maskinens grafik, der er årsagen, men ved det jo ikke. Som den er nu kan jeg ikke bruge den.
30. juli 2010 - 21:29 #10
NB: Der er en del SIKKERHEDSGRUNDE til at IE8 (Incl efterfølgende mange opdateringer fra WindowUpdate!) er lanceret. Den bør (=skal) være opdateret - også selvom du siger/skriver at DU ikke bruger IE(X). Men diverse 'bandit' programmer ude i verden udnytter "ikke opdaterede" IE til at levere 'ballade' på din PC !!!
Og du kan ikke 'fjerne' IE helt (Jo - selvfølgelig med KILLDISK - men så bliver ALT fjernet *G*)
30. juli 2010 - 21:31 #11
Systemgendannelse ?
(Ikke at forveksle med System Recovery!)
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 21:39 #12
Jeg opdaterer skam alt, men jeg gider altså ikke IE8, da den ikke har features jeg har brug for.

Jeg er bag 3 firewalls, har aldrig (i 20 år)haft virus eller angreb, så det går nok :o)
30. juli 2010 - 21:49 #13
(Vil bare gentage #10 - andre kan nok bekræfte det?)
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 21:52 #14
Og det skulle løse mit problem?
30. juli 2010 - 22:04 #15
(Ikke nødvendigvis...)

Check dette ->

... [Kontrolpanel] [Skærm] [Fanen] - fanan "Indstillinger" - "Advanceret" - DPI-Indstilling:
Skal stå på "normal størrelse (96 DPI)"
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 22:18 #16
Det har jeg tjekket.

Kopierer jeg tekst fra nettet og sætter ind i Word, er det også en kikset skrift - det har jeg lige opdaget, men den kan jo formateres.
30. juli 2010 - 22:21 #17
Systemgendannelse ?
Avatar billede tupilak Nybegynder
30. juli 2010 - 22:26 #18
Det har jeg lige gjort - jeg har haft den længe, men først taget den i brug nu og startede med en systemgendannelse.
Avatar billede tupilak Nybegynder
01. august 2010 - 16:22 #19
Tak for din indsats - smid et svar, så du kan få point ;-)
01. august 2010 - 17:17 #20
Ping...
(Det var så et [svar]...)