Avatar billede janchr16 Nybegynder
30. juli 2010 - 12:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Visning af PHP filer op lokal pc.

Jeg har en hjemmeside der kører på en PHP server. Nu har jeg taget en back-up som ligger på min lokale harddisk. Denne skal bruges til at lave forsøg osv som jeg skal kunne se før den bliver publiceret.
Mit problem er at alle filerne bliver gemt som PHP filer og jeg kan ikke åbne disse på min computer.

Jeg har forsøgt mig med bl.a. EasyPHP og har også forsøgt mig med at installere MySQL 5.1 men jeg har problemer med at gennemskue hvad jeg skal bruge og hvordan det arbejder sammen.

Findes der en browser der kan vise PHP direkte uden at jeg skal installere ekstra programmer?

Alternativt, hvad skal jeg bruge og hvordan sætter jeg det op så det kommer til at virke?

Såfremt der mangler oplysninger for at kunne løse problemet så spørg endelig..
Avatar billede flatov Nybegynder
30. juli 2010 - 13:13 #1
For at kunne afvikle PHP scripts fra din computer, kræver det du har en apache med et php modul kørende.

Jeg kan anbefale denne service, som hurtigt og nemt installere apahce, php og mysql for dig, med dertilhørende phpmyadmin.

http://www.wampserver.com/

Derefter skal filerne placeres i www mappen som findes i installationsmappen.
Avatar billede snuswdk Nybegynder
31. juli 2010 - 00:59 #2
jeg vil bestemt anbefale xampp.du for alt det her lige til døren.
så bliver det ikke nemmere :)
* Apache 2.2.14 (IPv6 enabled) + OpenSSL 0.9.8l
* MySQL 5.1.41 + PBXT engine
* PHP 5.3.1
* phpMyAdmin 3.2.4
* Perl 5.10.1
* FileZilla FTP Server 0.9.33
* Mercury Mail Transport System 4.72

http://www.apachefriends.org/en/index.html
Avatar billede janchr16 Nybegynder
02. august 2010 - 09:31 #3
Til flatov

Tak for dit svar. Jeg har installeret programmet men kan stadig ikke gennemskue hvordan det virker.
Åbner jeg WAMP og klikker på localhost skal der ifølge guiden komme en side frem med konfiguration. Hos mig siger den at "Websiden blev ikke fundet". Samme sker såfremt jeg klikker på phpMyAdmin.

Jeg har lagt alle filerne over i mappen der hedder WWW, men som skrevet sker der ikke rigtigt noget.

På WAMP's hjemmeside skriver de at "WampServer's functionalities are very complete and easy to use so we won't explain here how to use them." Tja.. hvad skal man næsten sige til det??
Avatar billede janchr16 Nybegynder
02. august 2010 - 09:49 #4
Lidt genstarten og gen-kopiering af filer til WWW mappen har gjort at der nu sker lidt.
Når jeg klikker på "phpMyAdmin" har jeg nu adgang til oplysningerne.
Når jeg klikker på "localhost" kommer der følgende meddelelse:
"Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL".

Er dette fordi jeg mangler nogle filer eller er det et opsætningsspørgsmål?
Avatar billede flatov Nybegynder
02. august 2010 - 13:04 #5
Det tyder på at der er uoverensstemmelse med user og password hvad angår forbindelse til databasen. Som standard mener jeg at user er root og password er tomt.

Men det virker underligt at det ikke bare fungere når du har installeret det.

Et gæt vil være at du allerede har installeret en anden MySQL database, som allokere den port som wamp forsøger at bruge som standard.

Så localhost forsøger at connecte til en anden database end den der følger med wamp.
Avatar billede hmnjan Nybegynder
04. august 2010 - 14:55 #6
Du havde ret i at der var installeret en anden MySQL database og da den røg ud skete der noget.
Har stadig problemer med at få vist et eksempel på hvad jeg har lavet men den tager jeg med min webdesigner når han er tilbage fra ferie.

Tak for hjælpen. Smid et svar så får du point..
Avatar billede flatov Nybegynder
04. august 2010 - 18:49 #7
Velbekomme

Du vender bare tilbage hvis der stadig skulle være problemer.
Avatar billede hmnjan Nybegynder
05. august 2010 - 07:53 #8
Og værsgo´