Avatar billede kongerslev Nybegynder
30. juli 2010 - 07:45 Der er 2 kommentarer

Mac på NETGEAR54G

hej
har netop købt en ekstra bærbar og vil således gerne have den trådløst opkoblet til min router som er en Netgear54G.
Desværre har jeg ingen instruktionsbog og ingen forstand herpå.
mangler derfor en letforståelig instruktion i hvordan jeg (vist nok)finder mac adresse og får dette indtastet et eller andet sted.

På forhånd mange tak
Avatar billede Sebstar Nybegynder
05. august 2010 - 12:51 #1
Start - Kør skriv "cmd"
i Konsollen skriver du ipconfig /all Her kan du se en fysisk adresse
ved de forskellige netkort (ethernet/wifi ect. ) Det er din MAC adresse.

Men så vidt jeg kan forstå, skal du bare have din nye bærbar på dit lokale netværk og internettet ?

I så fald burde det være nok at køre en opsætnings guide fra din pc. Hvis du skal bruge ip adresser osv. findes de også i ovenstående(ipconfig). de indtastes i Netværksforbindelser - højreklikke på netværket, vælg egenskaber, vælg egenskaber igen, vælg TCP/IPv4
Avatar billede kongerslev Nybegynder
05. august 2010 - 15:56 #2
Jeg fik naboen dreng til det, han fandt mac adressen i den bærbare og de skulle så tastet ind i routerens opsætning.