Avatar billede Kenados Nybegynder
29. juli 2010 - 22:39 Der er 3 kommentarer

Macbook Pro vil ikke genkende ekstern harddisk :-(

Jeg fik en ekstern harddisk i julegave, som jeg først har forsøgt at slutte til nu. Den eksterne harddisk kan læses på min bærbare pc med Windows XP, men min Macbook Pro vil ikke genkende den. Jeg har formateret den eksterne harddisk på pc'en med Windows XP i formatet FAT 32, så både pc og mac kan genkende den, men det har ikke hjulpet. Mine USB indgange på mac'en fungerer ellers uden problemer. Det sjove er, at den eksterne harddisk, som aldrig har været brugt og er formateret fremgår på pc'en som om der kun er 99,1 mb ledig plads på den. Det er en Seagate 1 TB harddisk.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede gegandhi Nybegynder
30. juli 2010 - 00:19 #1
jeg skal lige være helt sikker på hvad du mener men når du kikker på din eksterne fra din pc med xp er der kun 99,1 mb ledig på den??

Jeg har 2 forslag.

1.
Kom den i din man og kik under diskværktøj om der skulle være en deaktiveret partiton på den. og se om du kan formater den der fra. du kan godt formater den som FAT der fra.

2.
Installer NTFS4MAC på din macbook og formater den som NTFS.
Avatar billede Kenados Nybegynder
30. juli 2010 - 13:31 #2
Hej. Tak for hurtigt svar. Jeg har forsøgt at gå ind under diskværktøj på mac imens den eksterne harddisk er tilsluttet, men den fremgår heller ikke under diskværktøj.
Avatar billede gegandhi Nybegynder
01. august 2010 - 02:32 #3
Det lyder virkligt som om der er en fejl på den. Men prøv lige at formater den igen med NTFS fra din PC. og hvis det ikke virker så tror jeg det er en hardware fejl.