Avatar billede barth Professor
29. juli 2010 - 21:58 Der er 28 kommentarer og
7 løsninger

Outlook 2007

Jeg kører Vista Home Edition, og har et helt forfærdelig problem med min Outlook. Det ville være fantastisk om nogen kunn hjælpe.

Her er en beskrivelse:

Problemet er, at min Outlook 2007 er begyndt at køre helt urimelig langsomt. Når jeg starte op om morgenen får jeg en fejlmeddelelse om at den skal kontrollere en et eller andet. Det tager mere end en time. Hvis jeg trykker på opgaver er den flere timer om at vise dem. Hvis jeg vil slette en mail tager det op til et par minutter før den er slettet. Også hvis jeg vil slette en opgave tager det flere minutter. Hvis jeg fra min anden computer har gemt min Outlook via fil - eksporter osv, og der efter på min anden computer vil importere den, arbejder den op til et halvt døgn, og bliver ikke færdig. Den bliver ved med at importere opgaver, men bliver ikke færdig. Og det har jeg gjort med succes mange gange før, når jeg tager i vores sommerhus i Tyrkiet, og vil tage min Outlook med og hjem igen. Jeg har så prøvet om jeg i stedet kan kopier pst filen fra brugere - min pc - Microsoft - Outlook, men det kan jeg ikke. Den vil ikke kopieres, og det har jeg gjort før, og en af mine venner gør det også.?

Når jeg vil sende en mail, står den også "stille" meget længe, før den endelig går af sted. Og det tager også meget længere tid før den forlader ud bakken.

Til gengæld, når jeg arbejder rundt i menuerne, går det lige så hurtigt som normalt.

Jeg har geninstalleret min computer. Jeg har afinstalleret Office 2007 og har geninstalleret det. Jeg har kørt Windows live on care og Office diagnosticering. Så nu ved jeg snart ikke hvad jeg kan gøre. I dag tog det mig 8 timer med alle mulige forsøg før jeg endelig kom ind i Outlook, og det går som sagt helt urimelig langsomt med alting.

Håber meget på hjælp.

På forhånd tak. :)
Avatar billede niller10 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:03 #1
Hej,

Har du prøvet at flytte alle dine mail og opgaver ud på en server og så afinstallere og så geninstallere outlook og derefter hente dine data tilbage. måske du har en defekt pst fil.

Bare et bud..
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 04:13 #2
Nillers bud er godt.
Da du geninstallerede både pc og Officepakke, har du formentligt gemt og genbrugt din oprindelige pst-fil.
Da alt andet tilsyneladende fungere korrekt, så ligger fejlen ret sikkert i din pst-fil.
Kør "Scanpst.exe" pådin pst-fil, og se, om ikke det kan løse dit problem.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 09:26 #3
Hej Niller.
Tak for dit svar. Det er nok lidt pinligt, men jeg ved ikke hvordan jeg flytteer mails m.v. ud på en server? Jeg tror du har ret i, at det er min pst fil der er defekt.
Hilsen Hans ( Hans@Barth1.dk )
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 09:31 #4
Hej Preben.
Tusind tak for dit svar. Jeg tro du har ret i, at det er min pst fil der er defekt.
Hvordan får jeg fat i "Scanpst.exe" Burde den ligge i mit system?
Hilsen Hans ( Hans@Barth1.dk )
Avatar billede perhol Seniormester
30. juli 2010 - 11:11 #5
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 11:26 #6
Hej igen Preben.
Nu har jeg fundet ud af hvor "Scanpst.exe"ligger. Og jeg har prøvet at køre den. Men det er fortsat ikke godt, for den vil ikke køre scanningen af filen. Den påstår, at programmet er åbent. Og det er Outlook ikke. Jeg har været inde i jobliste og sikret, at der ikke er noget Outlook der er åbent.
Men ingen tvivl om, at det er pst filen der er problemet. Den er også kæmpe stor. 19 GB hvor filen på min anden computer, som jeg har Outlook kopieret over i er ca 7. Der er nogle dage imellem de to filer, men det ender nok med, at jeg prøver at slette pst filen på min stationære computer, og så lægger pst filen fra min bærbare der over. Så må jeg miste de dages mails der er imellem de to.
Det er noget møg. Jeg håber jeg lander rimeligt. :)
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 11:32 #7
Tusind tak for din henvisning til "Scanpst.exe"
Desværre vil den ikke køre testen af filen. Den påstår, at Outlook er åben hvad den ikke er.....
Hilsen Hans (Hans@Barth1.dk )
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 13:56 #8
Barth>>
Du behøver måske ikke nødvendigvis at miste noget.
Inde i outlook opretter du en eller flere nye datafiler (pst-filer). Så overfører du dine mails til disse nye filer, evt. sorteret i årgange.
Når du så har fået din originale pst-fil ned på ca. 2GB, så får du sikkert scanpst til at virke.
Scanpst har nogle øvre grænser for filens størrelse, som den kan håndtere.
Der er også den mulighed, at du sætter den til at autoarkiverer dine gamle mails.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 14:33 #9
Hej Preben.
Tusind tak for dit svar. Men jeg er nok desværre lidt dum for jeg forstår ikke at du siger, at jeg i Outlook kan oprette nyr pst filer som jeg så kan overfør mine mails til. Har du mulighed for at uddybe, evt på min mail Hans@Barth1.dk vil jeg være utrolig glad. For det lyder som en god ide.
Det er lykkedes mig nu at starte scanpst.exe fordi jeg fik ideen at starte Windows i fejlsikret tilstand. Og her kunne jeg få den i gang. Så nu håber jeg det lykkes. Men det du skriver lyder som det helt rigtige. Jeg forstår det som om, at jeg på den måde kan dele alle mine mails op i flere dele, som jeg så kan hent efter behov. Men som sagt forstår jeg desværre ikke hvordan og hvordan jeg så for det til at virke.
Jeg vil være dig dybt taknemmelig hvis du vil hjælpe mig.
Hilsen Hans
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 18:51 #10
Hej Hans.

Du får forklaringen her, på den måde kan andre også drage nytte af rådene.
Der er som det oftes er, når vi roder med computere, mere ned en måde at gøre tingene på, men for ikke at bringe forvirring ind i billedet, så nøjes vi med en metode denne gang:

Når du står inde i Outlook, så går du i menupunktet "Filer/Ny/Outlook Datafil..."
Her vælger du den filtype, som default er valgt, den anden har visse begrænsninger, som vi skal undgå.
Sørg for at udpege stien til den mappe, hvor du allerede ar din originale pst-fil liggende, og filen navngiver du f.eks. 2009. Det samme gør du i den dialogboks, som kommer frem, når du har klikket "OK". Dvs. at nu kan du genkende filen både i stifinder og i Outlook. (Du kan altid ved tvivl højreklikke på din privatmappefil, og vælge "Egenskaber/Avanceret" finde ud af, hvilken fil der hvilken).
Nu vil du kunne se din nye privatmappefil i Outlook, den vil hedde "2009".
Nu kan du begynde at flytte alle mails fra 2009 over i den nye fil.
Hvis du ønsker en mere fintrimmet sortering, så kan du oprette mapper i den nye fil for hver måned i året.
Ovenstående metode gennemfører du for alle de år, som du har gemt mails fra.
Når du nu har gjort alt dette, og har fået din outlook til at fungere ordentligt igen, så vil jeg foreslå, at du henter "Windows Search". Dette lille program hjælper dig til hurtig bl.a. at finde de mails, du ønsker fundet frem:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/default.mspx
God arbejdslyst.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 19:24 #11
Tusind tak Preben.
Jeg er som sagt ved at køre scanpst.exe i min Windows i fejlsikret tilstand. Hvis det gør at jeg kan komme ind igen vil jeg tage fat på dine fine råd.
Jeg er sikker på at andre end mig vil have stor glæde af det.
Dette forum er jo helt utrolig når man går i stå med et problem der er uløseligt for en selv.
Du og - og andre - der har hjulpet skal have stor tak.
Jeg glæder mig til at følge din vejledning.
Mange hilsener¨
Hans
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 19:30 #12
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 19:37 #13
Hans.
Jeg ved ikke lige, hvad der er sket her, men mit sidste indlæg i denne tråd er bestemt for en anden tråd (Prøv denne:
http://zepto.contigio.com/ISO.html
/ptj_11 ), hvor det ganske vist også er landet, men hvorfor det også optræder her, det  er mig en gåde, så det skal du bare se bort fra.
Held med projektet.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 19:42 #14
Hej igen.
Hvordan pokker kan du se, at min bærbare er en Zepto.????
Jeg kender godt denne med driver mv. til Zepto, men tak skal du ha'.
Men jeg er lidt overrasket....... Kan du uddybe? :)
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 19:51 #15
OK Preben. Men du må indrømme, at det er et pudsigt sammenfald. At jeg har en Zepto...
Avatar billede barth Professor
30. juli 2010 - 19:59 #16
Hej Preben.
Nu har jeg læst din instruktion, men har af gode grunde (min Outlook er ikke tilgængelig endnu) ikke prøvet det.
Men kunne du fortælle: Når jeg nu har lavet en ny privatmappefil der hedder 2009. Hvordan flytter jeg så rent praktisk de mails der skal være i den, der over. ? Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men mange vil sikkert stille det. :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 20:24 #17
Hej Hans.
Ja, det var godt nok noget af et sammentræf. Jeg skulle aldrig have haft røbet, at det var utisigtet. Du havde til tid og evighed haft næret en afgrundsdyb beundring over min indsigt.
Spøg til side. Svaret på dit spørgsmål kommer her:

Det er mehet simpelt, du stiller dig på indbakken, vælger sortering efter "Modtaget".
Nu står alle dine mails sorteret efter dato.
Så markerer du alle de mails, som du ønsker at flytte, og så trækker du dem ned i den mappe, som du ønsker at flytte dem til.
Når du trækker, så skal du anvende HØJRE museknap, fordi det giver dig en popup-menu, hvor du kan vælge imellem at flytte eller kopiere. Denne metode skal du også anvende, når du flytter filer i eks. stifinder, da du på denne måde altid har sikker viden/styring på, hvad du rent faktisk gør med de markerede filer/mails.
Pas på, at du får ram på den rigtige mappe, når du flytter dine mails. Det kan godt drille nogle gange. Hellere værelidt længere om opgaven, og så have sikkerhed for, at man får gjort det man forventer.
Jeg glemte at skrive i indlægget om Windows Search, at du skal ind i opsætningen i programmet, og udpege de lokationer, som du ønsker, den skal indeksere.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. juli 2010 - 20:27 #18
PS.
Hans, der findes ingen dumme spørgsmål, højst nogle dumme svar.
Man spørger jo, om det man ikke ved.
Hvad der er en kendt ting eller logik for nogen, er jo ikke nødvendigvis kendt eller logisk for andre.
Det er og var der mange skolelærere og andre instruktører, der kunne have godt af at huske på en gang imellem.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
31. juli 2010 - 12:01 #19
Hej igen Preben.
Du har været en utrolig hjælp. Her til morgen håbede jeg så, at jeg kunne komme ind i min outlook efter at have kørt scanpst.exe. Men ak....... Hverken på min stationære - som er den jeg har haft problmerne på - eller min bærbare som har virket, kunne jeg ikke komme ind. Så scanpst må have ændret filen, så jeg ikke mere kan bruge den.
Jeg har så prøvet systemgendannelse, for at se om det virkede, men nej.
Men tænk...... Af en eller grund kopierede jeg min pst fil inden jeg begyndte på alt dette, og denne kopi lagde jeg så ind i Outlook mappen istedet for den gamle. Og nu er jeg oppe. Hurra.
Nu har jeg så fået lavet en arkiveringsmappe efter din instruktion, og er ved at flytte alle mine gamle mails over.
Og nu kommer så mit - forhåbentlig - sidste spørgsmål til dig, som jeg håber du vil hjælpe med.
Som jeg har forstået det er formålet med dette, at gøre pst filen mindre, så Outlook kører hurtigere. '
Men min(e) nye arkiveringsmapper ligger jo fortsat i Outlook, i bunden af mappelisten under arkivmapper.
Er årsagen til at det hjælper, at den "samlede fil" som før var meget stor nu er blevet delt op i "Outlook.pst" og "Indbakkefør2010.pst" som jeg har døbt min nye mappe?
Hvis jeg nu vil have det til at fungere på min staionære computer går jeg ud fra, at jeg i Ourlookmappen skal slette den bestående pst fil og så lægge mine nye over? Det håber jeg, at jeg kan. Jeg har tidligere ikke kunne kopiere den pst fil, men alternativt må jeg vel afinstallere Office 2007, slette filen, lægge de nye ind, og så installere Office 2007 igen.
Undskyld mit lange skriv, men jeg har været så glad for din - og også andres - hjælp.
Mange hilsener Hans (Hans@Barth1.dk)
Avatar billede niller10 Nybegynder
31. juli 2010 - 12:28 #20
Hej Barth :-)

Du kan ligge dine nye pst filer over på den gamle installation, husk at slette de gamle pst filer først.

Men jeg ville hvis jeg var dig, slette outlook helt og holdent samt alle pst filer og lave en ny installation.

Den computer du har fået op og køre med outlook, har du installert din mail med imap eller pop3 ?

Hvis du har installert den med pop3, forslår jeg dig at lave det om til imap da du vil kunne få de samme mails på begge computere og derfor slipper at kopiere dine pst filer.

så er der alle dine aftaler osv. dem kan du ikke få med over via en imap, men ta en kig på denne lille snutter.

http://www.mxhotel.no/webmail/skiftkode2.html ( video nr. 2 )

som skrevet til dig tidligere syncronisere du dine data til en server og derfra ud til de computere du ønsker..

Samtidig har du en backup eksternt hvis noget igen går galt.

Niller
Avatar billede barth Professor
31. juli 2010 - 13:21 #21
Hej Niller.

Du skal også have tusind tak for al din hjælp.

Desværre har jeg slet ikke det viden niveau som du, Preben og andre har, så du synes nok jeg er lidt tung når jeg nu igen spørger. Og jeg forstår godt, hvis du / I snart ikke gider svare mere.

Hvis jeg går ind i kontoindstillinger står min Outlook til pop3 og det ser ikke ud som om jeg kan ændre på det? Feltet er gråt og jeg kan ikke aktivere "knappen" For det lyder jo smart det du siger. Linket kan desværre ikke åbnes. Ind- og udgående server er mit eget domaine.

Nu har jeg som sagt fået flyttet alle mine indbakke mails ældre end 2010 over i en ny pappe. Den fylder 1,5 GB, men det underlige - synes jeg - som jeg skrev til Preben er, at min "opringelige" pst fil stadig er lige stor. 7,5 GB. Burde den ikke være blevet mindre, for hvor er fordelen ellers?

Jeg forstår ikke helt det du skriver med at jeg synkroniserer mine data til en serveer og der fra ud til de computere jeg ønsker. Er det noget der sker automatisk?

Som sagt: Så teknisk velfunderet er jeg desværre ikke.

De bedste hilsener Hans
Avatar billede niller10 Nybegynder
31. juli 2010 - 15:35 #22
Hej Hans :-)

Jeg er ikke verdensmester i at forklare i skrift, er bedre til at gøre tingene og vise dem, men syntes Preben har gjort et rigtigt godt stykke arbejde :-) Stor ros til ham :-)

Men kort:
Pop3 - Henter dine mail fra en mailserver og sletter dem, du har dine mails i outlook og ingen andre steder.

Imap - Du henter dine mails og mappestruktur fra en mailserver og efterlader en kopi så du kan hente denne fra en anden computer.

Jeg ved ikke helt hvorfor din oprindelige pst fil er ca. 7 gb - syntes det virker lidt meget og vil anta at der fortsat er fejl i den på en eller anden måde.

Min løsning er og som jeg tidligere har skrevet.. Få lavet en backup af dine data ( outlook ) og geninstallere outlook total med helt nye pst filer.

Jeg har i går lavet nogle videofilm men der var vist fejl i linket til dig så her kommer der et nyt link
http://www.mxhotel.no/webmail/skiftkoder2.html
http://www.mxhotel.no/webmail/flyt_pop3-imap.html

sidste viser hvordan du flytter dine mails fra en pop3 til en imap.

Filmene viser lidt om hvordan jeg arbejder med outlook og outlook connector til ICEWARP mailserver.

Skal ha lavet nogle nye og er ved at lave en der viser hvordan du laver din pop3 konto om til en imap.

Vh.

Niels
Avatar billede barth Professor
31. juli 2010 - 15:44 #23
Tusind tak Niels.

Hvis jeg skal lave en back up af min Outlook, er det så ikke:

Filer -> importer eksporter -> eksporter til en fil -> (privatmappefil) pst -> osv ???

Ellers ved jeg ikke......

Hilsen Hans
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. juli 2010 - 22:41 #24
Heg Hans og Niller.
Først lidt "Spam".
Hans, det er altid klogt at tage en sikkerhedskopi af sine datafiler, inden man begynder at rode med tingene.
Niller, din ide er ikke så tosset endda, men jeg er bare ikke sikker på, at der er nogen udbydere, der tillader mails i kopi på deres mailservere, der fylder i nabolaget af 20 GB, men det ville kunne fungere, hvis alt af bevaringsværdi blev gemt i outlook datafiler, og det eneste på mailserveren er det, der skal bruges i dagligdagen.
Dine ord om evnen til at forklare kontra at bare gøpre tingene-
Det er sikker en af årsagerne til at mange IT-folk har så svært ved, at forklare deres brugere tingene.
Så din ide med en video er god. Den bedste hjælp, er den der giver brugeren mulighed for at lære, hvordan tingene skal gøres.

Hans, nu til dine spørgsmål:
Idéen med denne øvelse er, at din pst-fil bliver formindsket. For store pst-filer rummer risiko for, at der opstår fejl i filerne (sikkert det du har været udat for), samtidig vil Outlook kunne arbejde hurtigere. Dette kræver dog, at forbindelsen til dine lager pst-filer kun er aktiv, når der skal lagres eller hentes til/fra filerne, ellers skal Outlook bruge tid på at indlæse filerne hver gang Outlook startes. Mere om dette senere.
Når din pst-fil stadig er på 7,5 GB, så kan jeg godt mistænke, at du kun har fået kopieret dine mails over i lagerfilen, og ikke har fået flyttet dem.
Har du kontrolleret for redundans (gengangere) i begge filer?

Før du giver dig til at slette din stationæres officeinstallation, så skal du lige sikre dig, at du har en kopi af din pst-fil, mere så vi er sikre på, at vi kan vende tilbage til tilstanden fra før geninstallationen.
Men jeg ville nok hellere gå en anden vej rundt:

Først skal du eksportere alt fra din gamle outlook ud i en "Kommasepareret fil(DOS)", som du giver et navn og gemmer på en lokation, som du er sikker på at kunne huske, så vi har noget, der ikke er "inficeret" med noget son helst fra din gamle Outlook-opsætning.

Nu vil vi bruge en anden måde at lave nye datafiler på:
1. Luk din Outlook på din stationære maskine.
2. Åbn kontrolpanelet(knappen"Start/Indstillinger/Kontrolpanel").
3. Ikonet "Post" giver dig nu noglemuligheder.
4. Knappen "Datafiler" giver dig adgang til at oprette en ny datafil.Gør det, og navngiv den, så du ikke er i tvivl om, hvilken den er!
5. Nu skal du i knappen "E-mail-konti", vælg den foreslåede funktion, og vælg "Rediger" på din profil.
6. I bunden af dialogboksen vælger du din nye datafil i punktet "Levere nye e-mails til følgende placering!".
7. Nu skal du i knappen "Vis profiler", vælg "Egenskaber" for din profil.
8. Her fjerner du alle hevisninger til din/e gamle datafil/r, så der kun er vist din nye datafil.

Når du nu åbner din Outlook, så skal du importere alt fra den eksportfil, som du lavede da du startede.
Nu burde din Outlook fungere smertefrit.
I modsat fald, så skal du gøre, som du selv foreslog, altså afinstallere din Officeinstallation, og geninstallere den.
Lad os høre, hvordan det spænder af.
Har jeg glemt nogen af dine spørgsmål, så kommer du bare igen.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. juli 2010 - 22:50 #25
Om at tilknytte datafiler til en Outlook installation!

Når du står inde i Outlook, så kan du tilknytte datafiler til din installation efter behag.

Filer/Åbn/Outlook-Datafil..., udpeg stien til den ønskede datafil, og den er herefter tilgængelig i din Outlook.
For at fjerne tilknytningen,  så højreklikker du på filen i Outlookpanelet, "Luk"datafilnavnet".
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
31. juli 2010 - 23:07 #26
Hej Preben.
Du er da helt fantastisk. :)
Tusind tak.
Nu vil jeg printe din instruktion og forsøge i morgen.
Jeg skal nok give en tilbagemelding.
Mange hilsener og tak.
Hans
Avatar billede barth Professor
01. august 2010 - 13:58 #27
Hej Preben & Niels.
Nu er jeg kommet et skridt videre:

* Jeg afinstallerede office 2007
* Fjernede filerne fra Outlook mappen (men gemte dem)
* Installerede office 2007 igen
* Fra en gammel pc med Outlook 2007, men intet i kopierede jeg pst filen over i mappen på den nyinstallerede.
* Så fik jeeg Outlook åbnet på min stationære computer
* Så importerede jeg backup.pst fra min bærbare.

Og det lykkedes faktisk. Den nye pst fil fylder så "kun" 1,7 gb hvor den gamle fyldte en bondegård.

Det underlige synes jeg er, at alle mine indstillinger, konti, signaturer m.v. er med i min nyinstallerede outlook

Men undedrligt nok, er den fortsat meget meget langsom. Så det ender nok med, at jeg ikke kan bruge den ordenlig på min stationære.

Og Preben: Til dit spørgsmål. Da jeg flyttede alle mine gamle mails flyttede jeg dem. Jeg kopierede dem ikke, og de er væk fra indbakken og sendt post. De to filer har jeg så hentet over i min nye Outlook mappe.

Omkring din vejledning: I mit kontrolpanel er der ikke ikonet "post". Det er der i XP men jeg kører Vista. Så jeg ved ikke om det så i stedet er et andet ikon jeg skal bruge for at følge din vejledning.

Men det er jo lykkedes mig at få reduceret min pst fil, så det burde vel gøre tingene bedre.

Niels: Det er nogle utrolig instruktive videoer du har lavet. Jeg fatter ikke hvordan du gør det. Men det ser spændende ud. Det vil jeg også kigge på.

Endnu en gang tusind tak for al jeres hjælp. Det er helt utrolig postivt synes jeg.

De bedste hilsener

Hans
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2010 - 19:14 #28
Hej Hans.
Jeg har ikke selv en Vistamaskine, så jeg ved ikkelige hvad ikonet hedder i din installation, men der skal være en tilsvarende. Du kan evt. prøve at sætte visningen til "Klassisk", så kan det være, at ikonet kommer frem.
"Det underlige synes jeg er, at alle mine indstillinger, konti, signaturer m.v. er med i min nyinstallerede outlook

Men undedrligt nok, er den fortsat meget meget langsom. Så det ender nok med, at jeg ikke kan bruge den ordenlig på min stationære."

Jeg tror at du har fået dine gamle opsætningsfiler med over på din friske installation, derfor er dine indstillinger, som de var på den gamle installation, og sansynligvis er det også derfor, at den nye installation er langsom.
Prøv at kopiere alle filer, undtaget dine pst-filer, fra din bærbares installation (c:\Documents and Settings\%User%\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\), hvor det hele virker korrekt, over på din stationære pc.
Det kan tænkes, at stien til din Outlook mappe er forskellig fra min, da jeg kører på XP, men du kender sikkert din egen sti.
Se om det løser problemet.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
01. august 2010 - 20:48 #29
Tak Preben.
Det er jeg netop i gang med.
Hilsen Hans
Avatar billede barth Professor
05. august 2010 - 18:01 #30
Hej Preben & Niels.
Så er jeg endelig på plads, ikke mindst med jeres hjælp, så jeg synes jeg skylder jer at fortælle hvad jeg har gjort.

* Jeg har tidligere på jeres råd lavet en datafil på indbakke før 2010 og sendt post før 2010.
* Nu laver jeg en datafil hvor jeg kopierer mine mapper fra private mapper over.
* Herefter laver jeg en back up af min kalender, indbakke og sendt post. Ikke af opgaver for den bliver håbløs stor.
* Så fjerner jeg min pst fil fra Outlook mappen.
* Så har jeg lagt en "ren" pst fil ind i mappen, fra en gammel bærbar jeg har.
* I min nye "tomme Outlook" henter jeg nu datafilerne, og og de tre back up filer (kalender, indbakke og sendt post).
* Mine gamle opgaver fyldte næsten 3 GB. Dem kopierer jeg over til en e-mail og der fra i en mappe. Alle opgaverne lavet om til disse filer fylder kun 11 MB og dem lykkes det mig faktisk at lægge over i Outlooks "opgave-side".

Så nu er hele min Outlook gendannet, men hvor pst filen før fyldte op til 9 GB fylder den nu en halv.

Så det er herligt. Nu fungerer den fint og lyn hurtigt.

Tusind tak for al jeres hjælp. Uden jer havde jeg ikke kunne gøre det.

Nu har jeg fået et nyt problem, at mine 2 eksterne harddiske ikke registres af mine stationære computer, og kun den ene af den bærbare. Men det vil jeg prøve at lave et nyt spørgsmål på, og se om jeg er lige så heldig med hjælp som med dette.

De bedste hilsener Hans
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2010 - 19:10 #31
Velbekomme dig Hans.
Du skal være velkommen en anden gang.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2010 - 19:57 #32
Hej Hans.

Jeg bliver nok lige nød til at give dig en ekstra instruktion:

Når du skriver indlæg i en "tråd" = dit oprindelige spørgsmål og alle de indlæg, der bliver lagt til det, så skal du lægge det som "kommentar" og ikke som "Svar".
Hensigten er, at læserne af spørgsmålet kan komme med forslag til en løsning på et givet problem.
Når spørgeren så ender med (forhåbentligt) at få løst sit problem, så lægger han/hun et indlæg, hvor løsningen enten angives, eller man opfordrer den, der har givet forslaget til løsning, som løste problemet, om at lægge et svar.
Dette svar accepterer man så efterfølgende, hvilket tildeler svareren de udloddede points.
Dette ikke for at du nu skal tildele mig og Niller points, det er bare for at du skal vide i fremtiden, hvordan du navigerer rundt herinde.
For hver gang du nu har accepteret dine egne svar, så ryger der en mail afsted til alle der abonnerer på spørgsmålet, der alle henviser til din tråd.
PS. Hvordan er det gået med dit problem med dine eksterne harddiske?
Har du fået den nødvendige hjælp?
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
18. august 2010 - 21:23 #33
Hej Preben.
Tusind tak.
Jeg må tilstå, at jeg har haft lidt svært ved at finde rundt i systemet, og hvad man gør.
Der var rent faktisk en, der sagde at jeg skulle skirve som "svar". Men nu vælger jeg løsning.
Grunden til at jeg accepterede de svar der stod "åbene" var, at jeg ville forsøge at lukke mit spørgsmål, da jeg har fået løst mit problem.
Men heller ikke hvordan man lukker et spørsmål har jeg kunne finde ud af nogen steder på denne side.
Men nu vedjeg, at jeg i hvert fald ikke skal gøre det på denne måde. :)
Jeg er meget glad for al den hjælp jeg har fået på denne side, og jeg ønsker kun at følge reglerne. Og du har gjort mig klogere, så nu tror jeg ikke jeg kommer til at dumme mig mere....
Og mine eksterne harddiske har jeg fået til at virke fint, takket være god hjælp her.
Tak til alle der har hjulpet.
Nu håber jeg at jeg gør deet rigtig ved at jeg har markeret "kommentar (til forslag) - og herefer trykker på "opret"
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2010 - 21:43 #34
Hej Hans.
Det er lige efter bogen, så kør bare los.
Husk, at når du opretter spørgsmål, så skla du lige kontrollere, at du er i den kategori, hvor dit spørgsmål hører hjemme.
Hvad angårretningslinier "good behave" på eksperten, så kast et blik på "FAQ": Bjælken lige under søgefeltet i toppen af skærmbilldet.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
18. august 2010 - 22:25 #35
Tak Preben.
Hilsen Hans