Avatar billede ngr Praktikant
28. juli 2010 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kalibrerer jeg min skærm

Har en HP laptop og har fået noget ubrugeligt hjem fra trykkeriet - de siger, at jeg havde kunnet se det på det materiale, jeg sendte dem, hvis min skærm var kalibreret ordentligt.
Nogen med erfaring med at gøre det?
Avatar billede Selas Nybegynder
28. juli 2010 - 20:03 #1
Hvilket windows og grafikkort?
Avatar billede zero_lock Nybegynder
28. juli 2010 - 20:28 #2
ville måske anbefale noget hardware til gøre det med måske noget a la http://www.amazon.com/gp/product/B000JLO31M/184-7021342-2247018?ie=UTF8&redirect=true&tag=none01

aldrig noget jeg har bruget... men virker i min verden som den bedste løsing
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2010 - 14:52 #3
Windows 7. Grafikkort ved jeg ikke, hvordan kan jeg se det?
Avatar billede ngr Praktikant
30. juli 2010 - 14:54 #4
zero_lock: aner ikke, hvad det er for en tingest, så den løsning venter jeg lige lidt med :-)
Avatar billede Selas Nybegynder
31. juli 2010 - 00:34 #5
I enhedshåndtering - display adapters hedder punktet på engelsk, er ikke sikker på hvad det hedder i dansk (skærm adapter?), det er typisk nvidia ati/amd eller intel der bliver brugt.  :)
Men det er ikke så vigtigt nu det er windows 7, der ligger nemlig et kalibrering i win 7 som er ok til mit behov, men nok ikke så godt som zero_lock har linket til, så start med at gøre følgende: ;)
1. Højreklik på skrivebordet - skærmopløsning
2. Avancerede instillinger
3. Farvestyring (må det være på dansk?)
4. Avanceret
5. Kalibrer display
6. Følg guiden

Hvis du har mulighed for at bruge en normal skærm er det typisk at foretrække da de ofte er bedre end dem på bærbare.
Avatar billede ngr Praktikant
12. januar 2011 - 01:09 #6
Det var egentlig Selas, der hjalp mig, men du har jo ikke givet mig et svar
Avatar billede Selas Nybegynder
12. januar 2011 - 10:56 #7
Du har ikke bedt om et! Det er sådan vi gør her inde.

Men du kan lave en ny tråd og linke til den her så laver jeg et svar der.