Avatar billede ranni Forsker
28. juli 2010 - 12:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FORBEDRE MOBIL FORBIDELSE ???

Hej.
Kan jeg på nogen måde forbedre modtagelse af 3 mobilsignalet.
Jeg bor i et yderområde og må benytte mig af 5 m USB kabel, for at få 3 `s forbindelse.
I sjældne tilfælde kom jeg over 200kb/sec i downloads men normalt kommer den ikke over 15kb/sec.
Jeg har prøvet at etablere kontakt til TDC om fastnet pr. mail (jeg er meget talehandicapet) men som ventet intet svar fra det meget lidt kundevenlige firma.
Kan jeg selv gøre noget for at forbedre forbindelse ???
Avatar billede Blandy Praktikant
28. juli 2010 - 12:03 #1
du kan skifte mobilt bredbånds udbyder. det er ikke alle selskaber der dækker lige godt rundt omkring..

http://www.tjek-mobilbredbaand.dk/9043/Mobilt%20bredbånd%20dækning

Ellers er der ikke noget at gøre som sådan. du kan prøve at opdater det software der kører dit 3g modem.
Avatar billede ranni Forsker
28. juli 2010 - 12:47 #2
Hej Blandy.
Jeg har prøvet TELENOR,TELMORE,TDC og TELIA kun med ringere dækning end 3.
Telenor s mast kan jeg se fra parcellen, men ingen forbindelse.
Man kan købe et USB kabel med forstærker men har hørt at netop 3 ikke vil "arbejde" sammen med det USB kabel.
Nu er det vel ikke ideelt med 5m USB med den lille bette viden jeg har om emnet ??
Avatar billede Blandy Praktikant
28. juli 2010 - 12:53 #3
tror ikke det med usb kabel/forstærker er løsningen. Prøv at opdater det software til dit modem. Havde for nylig en kunde der havde lignede problem med hans 3G modem, den fik en opdatering og nu er der fuld signal på.
Avatar billede ranni Forsker
28. juli 2010 - 16:10 #4
Så har fulgt dit råd og opdateret 3- godt nok med noget besvær.
Først kunne den ikke finde modemmet, så inst. den i lang tid men endte med at ikke kunne firmware.
Så en systemgendannelse og så forfra, så gik det planmæssigt - - men desværre ingen forbedring i modtagelsen.
Et spørgsmål fra en uvidende (jeg selv) man kan få dobbelte USB stik til mere stabilt strømforsyning ?? er det noget til det lange kabel ??
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2010 - 21:11 #5
Jeg fik aldrig modtagelsen forbedret.
Jeg bestilte så en 10mb fastnet, TDC nedgravede kablet men montøren kunne ikke få forbindelse før end han kom ned 512kb forbindelse, den er kun en anelse hurtigere end den dårlige 3 forbindelse men kobler dog ikke ud.
Jeg har selvfølgelig brokket mig til TDC men de ikke kendt for at behandle klager.
Leverede vare er kun 1/20 af bestilte, så jeg løber jo nok ind i problemer, når jeg nægter at modtage (betale) varen.
Jeg lukker