Avatar billede zion Juniormester
27. juli 2010 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opløsning på skærm - fylde hele skærmen

Hejsa!!

Jeg har en HP 2509m skærm og et Asus ATI 5850 grafikkort. Når jeg går under opløsning anbefaler systemet (Windows 7) at jeg vælger opløsnningen 1920x1080. Når jeg vælger det så får jeg en 5 cm sort kant hele veje rundt på skærmen.

Når jeg vælger 1680x1050 så passer billedet med skærmen. Kan jeg ikke få 1920x1080 opløsningen til at udnytte hele skærmen ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2010 - 23:01 #1
Du må have en mulighed på skærmen som hedder noget i retning af Size & position. Jeg oplevede noget lignende med min nye Samsung skærm, men klarede det ved at sætte den til Auto.
Der er formodenlig nogle muligheder på fronkanten af skærmen.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. juli 2010 - 23:03 #2
Dette er et problem jeg har set før. Der skal du ind i ATI Control Center og ændre på skaleringen af skærmen. Der er et punkt som hedder "Scaling Options" og denne skal du ændre på, indtil kanten er væk, hvorefter du klikker på "Apply" og OK!
Avatar billede zion Juniormester
27. juli 2010 - 23:21 #3
Fiskerbo --> Custom scaling er faded ud når jeg er i 1920x1080 opløsningen så kan ikke justere den via skærmen :-(

takeitorleaveit --> har lige kigget rundt og synes ikke jeg kan finde "scaling options". Kan du komme det lidt nærmere hvor jeg finder det ?
Avatar billede zion Juniormester
27. juli 2010 - 23:27 #4
Fandt det via denne guide.

Tak for hjælpen.
Avatar billede zion Juniormester
27. juli 2010 - 23:27 #5