Avatar billede NickV Nybegynder
24. juli 2010 - 19:33 Der er 5 kommentarer

samflette "private mapper" med emailkonto i Outlook 2007

jeg har for nylig skiftet internetudbyder, og har derfor også fået ny mail, derfor slettede jeg den gamle mailkonto i outlook, og prøvede herefter at opsætte den nye. jeg kan også sagtens sende og modtage mails, MEN nu har jeg "overmappen" der hedder: "private mapper" hvor jeg har indbakke, udbakke, sendt post osv osv i, og kontoen hvor jeg får mails på har sin egen "overmappe" som hedder kontoens navn, og inde under den findes der kun mappen "indbakke" og "Søgemapper", jeg har hverken udbakke, eller sendt post.

mit spørgsmål er så: hvad kan jeg gøre for at sammenflette mit "private mapper-træ" med min mailkonto, så jeg kun har én indbakke, men også har udbakken og alle de andre mapper?

jeg har både prøvet at lave en ny profil, samt slettet pst filen, men intet hjælper. og når jeg prøver at slette en mail, så forsvinder den ikke fra min indbakke, men der kommer bare en streg over mailen.
Avatar billede NickV Nybegynder
24. juli 2010 - 19:46 #1
det skal lige nævnes at PC'en kører Vista, og mailkontoen er en IMAP konto.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2010 - 12:11 #2
Prøv at stille dig på den nye overmappe, højreklik og opret ny mappe. Lav en ny mappe til både Slettet Post, Sendt Post, og Udbakke.
Se om det virker.
/ptj_11
Avatar billede NickV Nybegynder
25. juli 2010 - 12:54 #3
det virker desværre ikke, der kommer den op med en boks hvori der står:

"Mappen kan ikke oprettes. Severen svarede: "Invalid mailbox name."."

når jeg prøver at oprette en mappe.

men alle kladder og sendt post, kommer op i de respektive mapper oppe under "private mapper" og nye mails, kommer i "indbakke" nede under mailkontoen.

http://img819.imageshack.us/img819/4682/outlookproblem.jpg
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2010 - 15:58 #4
Prøv at lukke din outlook.
Herefter går du ind i stifinder, og finder dine pst-filer.
Disse filer omdøber du efternavnet på, eks. tilføjer du en underscore _OLD, så dine filer nu hedder noget i retning af "Outlook.pst_OLD".
Så skal du i kontrolpanelet/post/profiler, her op retter du en ny profil, som du navngiver, så du ikke er i tvivl om, hvilken profil der er den nye, og hvilken der er den gamle. Sørg samtidig for at angive, hvilken profil der skal anvendes, ellers kan du ikke slette din gamle profil.
Det næste er at oprette en ny pst-fil.
Fjern alle henvisninger til dine gamle datafiler, hvis det ikke er sket automatisk.
Herefter skulle du nu have en frisk profil. Prøv den af.
Hvis alt virker som det skal, så importerer du dine gamle mails og dit adressekartotek, og du er nu kørende.
/ptj_11
Avatar billede niller10 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:05 #5
Hej,
Så vidt jeg ved er den "overmappe" vist kun til pop3 og exchange konti, men kan ta fejl.

Har selv leget en del med at få Imsp foldere vist der oppe, men det har ikke lykkedes mig endnu.