Avatar billede Edeen Nybegynder
20. juli 2010 - 14:36 Der er 6 kommentarer

Formatering af Comp uden cd, hjælp! ;)

Hej Eksperter! ;)

Jeg har længe haft lyst til at formatere min computer men har ikk haft den rigtige Windows XP cd til det. Tror jeg ikk... På siden af min computer står der "Windows XP Megia Center Edition 2005 HP" og så en product key lidt længere nede. Jeg har kun kunne finde CD'er til Windows XP Professional, så jeg tror jeg har mistede den rigtige windows xp cd til den her computer på en eller anden måde...

Men mit spørgsmål er, kan jeg stadig godt formatere den selvom jeg ikk har cd'en til det? og hvordan hvis det kan lade sig gøre. ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juli 2010 - 14:47 #1
Det kan du godt du booter op på cd og fortsætter med at godkende helt frem til du får valget på hvilket drev vil du instalere her er der mulighed for at slette partionen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juli 2010 - 14:50 #2
Kør efter denne guide frem til billede 4 så burde det hele køre.husk at have nøglen parat.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juli 2010 - 14:53 #3
Avatar billede Blandy Praktikant
20. juli 2010 - 15:19 #4
Du har ikke en partition på din hdd hvor styrersystemet ligger på? For så har du nemlig aldrig haft en cd, men et oem installeret os.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2010 - 15:27 #5
http://www.eksperten.dk/spm/914299#reply_7619760  Du har 11 åbne spørgsmål, få nu nogen af dem lukket

Og vedr. denne tråd, pas nu på hvis du ikke har en skive til mediacenter din licensnøgle kan kun bruges til den version
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2010 - 17:10 #6
jeg vil gætte på, at hp har et program liggende på maskinen til dannelse af recovery-cd - og det skal bare køres først.