Avatar billede cigarfar Nybegynder
18. juli 2010 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gmail og Windows mail

Af praktiske årsager vil jeg gerne have adgang til min gmail gennem Windows Mail. Jeg har egentlig fået det sat op og det fungerer næsten. Bliver dog ved med at få følgende (ubetydelige) fejlmeddelelse og det irriterer mig, selvom det er "ligegyldigt":

"Overførsel af brevhoveder til mappen '[Gmail]' blev ikke gennemført. Kunne ikke vælge '[Gmail]' på IMAP-serveren. Du kan prøve at opdatere mappelisten for at synkronisere den med IMAP-serveren. Konto: 'imap.gmail.com', Server: 'imap.gmail.com', Protokol: IMAP, Svar fra server: 'Unknown Mailbox: [Gmail] (Failure)', Port: 993, Sikker (SSL): Ja, Fejlnummer: 0x800CCCD2"

Har bakset lidt med det, men kan ikke få det til at funge. Nogen der har et bud?
Avatar billede kafka23 Juniormester
18. juli 2010 - 13:13 #1
Avatar billede cigarfar Nybegynder
20. juli 2010 - 13:21 #2
Jep - nu har jeg, dog uden held... :-(
Avatar billede tpherman Nybegynder
25. september 2010 - 14:59 #3
Hej,
jeg har haft samme problem og løste det på en lidt mærkelig måde.
Jeg gik ind i Gmail under indstilinger og valgte Etiketter.
Under punktet Opret en ny etiket tilføjede jeg etiketten

[Gmail]

inklusive de hårde parenteser i begge ender - og så kom der ingen fejlmelding. Ikke at jeg fatter hvorfor, men sådan er der jo så meget :-)

Mvh
Jørn
Avatar billede cigarfar Nybegynder
02. oktober 2010 - 22:43 #4
Hej Jørn!

Det virker sq!! Men hvordan er du nået dertil, at det var det der skulle til???

Læg i øvrigt dit svar, så jeg kan give dig point! ;-)

Mvh Heine
Avatar billede tpherman Nybegynder
08. oktober 2010 - 15:23 #5
Hej Heine,

jeg ved det knapt nok selv. Jeg kunne bare huske, at jeg for mange år siden rodede med et eller andet importproblem i Uniplex, og der var løsningen også de hårde parenteser. Og så tænkte jeg at det da ikke kunne skade at prøve. Og overraskelsen var stor da det så også virkede med Gmail.

Ja, selv blind høne kan finde korn... B-)

Mvh
Jørn