Avatar billede quqdk Praktikant
17. juli 2010 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

splejsning af film og undertekster

Hej folk,

Jeg har et hypotetisk spørgsmål:

Hvis man har en avi-fil og har fremstillet nogle undertekster i srt-formatet, er der så mulighed for at splejse disse sammen?
Altså for alvor at splejse dem sammen, så de nu kun er 1 fil..? :)
17. juli 2010 - 22:32 #1
... og evt. ende i en færdig DVD ?
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/ !!! Den bruger jeg selv til mine "hypotetiske" film *S*
Avatar billede askalot Mester
17. juli 2010 - 23:20 #2
Der er mange måder at gøre det på, men du slipper ikke uden om at "reencode" videoen, dvs du kan ikke undgå kvalitets forringelse.

Anyways det nemmeste er nok at bruge VLC player [ http://www.videolan.org/vlc/ ]

I første menu: "Medier > Konvertér/Gem"

Der kan du vælge en video fil, og neden under kan du vælge underteksts fil.

(Klik videre og vælg evt H264 som codec).

Det er sjældent man ønsker at gøre dette.. netop fordi man er ude i at reencode noget som allerede er komprimeret. Det er kun ved DVD rips, man evt gør det.. da videoen alligevel skal encodes dér.
Avatar billede quqdk Praktikant
18. juli 2010 - 15:35 #3
nå, okay - troede faktisk bare at det var ligetil, og uden nogen form for forringelse, men prøvede lige for sjov en 5minutters film, og kan da godt se at forringelsen ikke er det værd - både med VSO-programmet og med VLC programmet.

så tak for hjælpen til jer begge, men askalot får pointsne.
Avatar billede askalot Mester
18. juli 2010 - 16:17 #4
Det kommer helt an på hvad du skal..

Du _kunne_ sikkert godt lave en h264 med sygeligt høj bitrate som ville ligne den originale ret meget..

du kunne også outputte til unkompresset.. der ER rent faktisk uden forringelse.. men alt efter hvor stor videoen er, kan denne fil optage utroligt meget plads på din harddisk, og de fleste players vil ha problemer med at afspille det (igen alt efter hvor stor videoen er (WidhtxHeight))
Avatar billede askalot Mester
18. juli 2010 - 16:22 #5
> kommer an på hvad du skal <

Jeg mener.. hvis det er til f.eks en mobil telefon.. så er formatet sikkert mindre end din originale film.. og så vil man opfatte mindre forringelse..

De fleste videoer du ser på nettet er komprimeret om og om igen..