Avatar billede millerbean Praktikant
15. juli 2010 - 14:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gem filer på Webserver

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg skal uploade nogle pdf-filer til en webserver og dette virker også fint med en upload control.

Jeg konverterer dog også disse pdf'er til billeder, da jeg skal bruge disse til andre ting.

Mit spørgsmål er om det er muligt at gemme disse billedfiler på webserveren uden at gemme dem på min PC først.

Funktionen til min knap skal være at pdf og billede gemmes på webserveren i ét step, uden at jeg skal igennem uploaden 2 gange.
Avatar billede Syska Mester
15. juli 2010 - 15:25 #1
Dvs, det du søger er en PDF til Billede converter ?
Avatar billede millerbean Praktikant
15. juli 2010 - 16:10 #2
Jeg har allerede fundet kode som klarer dette.

Nu vil jeg så gerne gemme bitmapbilledet direkte fra koden til webserveren i stedet for at skulle gemme filen lokalt først for derefter at uploade den til webserveren via en upload control fra asp.net

Mit spgs er egentlig kan man gemme en fil på webserveren uden brug af en upload control og uden at filen ligger fysisk på PC'en.

Har kigget på:
    * System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputFile
    * System.Web.HttpPostedFile

Men ved ikke om det er den rigtige vej at gå?
Avatar billede Syska Mester
15. juli 2010 - 16:21 #3
Tror ikke helt jeg er med på hvad du søger, men som jeg læser det gør du følgende nu.

1. Finder en PDF
2. Convertere den til et billede
3. Uploader begge filer.

Som jeg læser det vil du gerne kunne og det kan godt lade sig gøre.

1. Finde en PDF og uploade den til din server.
2. Convertere den på din hjemmeside via kode ( som du siger du allerede har fundet noget som kan )

Bu burde også kunne download fra en URL på din hjemmeside:
WebClient client = new WebClient();
            client.DownloadFile("remote addr", "local file name");

Men igen ... jeg kan ikke helt følge hvad du præcist gør nu, og hvad du præcis spørger om er muligt.

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
15. juli 2010 - 17:15 #4
Punkt nr. 1 og 2 har jeg løst, men vil gerne kunne udføre punkt 2 og 3 i samme omgang.

Altså at konvertere pdf'en og uploade begge filer i et hug! Uden at brugeren først skal uploade pdf til webserver og senere konvertere/gemme billedet på PC'en og herefter uploade billedet!

Håber det gav lidt mere klarhed!
Avatar billede Syska Mester
15. juli 2010 - 18:38 #5
Løsningen er simpel ...

Upload PDF til serveren, når PDF er uploadet kan du jo konvertere den fra PDF til et billede på serveren ... så er det hele jo løst.

Altså:
1. Upload PFD til serveren
2. Konverter den PDF der lige er blevet uploadet til et billede på webserveren ...

Og så er der vel ikke mere der skal gøres eller er det noget jeg har misforstået.

Btw. Hvordan konvertere du PDF'en til et billede nu ? Det må du vel også gøre på serveren eller ?
Avatar billede millerbean Praktikant
15. juli 2010 - 21:03 #6
Uploader pdf til serveren og i codebehind filen konverterer jeg pdf til et billede som gemmes lokalt på PC.
Herefter uploader jeg billedet til serveren fra PC.

I stedet for at gemme lokalt må man kunne tage bitmap billedet og gemme det som jpg på serveren

Kan du evt vise noget kode som gemmer et bitmap billede i codebehind uden at filen skal gemmes lokalt først?
Avatar billede Syska Mester
15. juli 2010 - 21:10 #7
Jeg forstår dig slet ikke ...

Hvis det er i din codebehind, du laver dit pdf dokumenter om til et billede ... så er filen jo allerede på din server og ikke lokal.

Er der noget her jeg har misforstået ?

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
15. juli 2010 - 22:28 #8
Men det ligger jo på serverens ram. JEg vil gerne gemme en fysisk fil i en mappe på serveren. BIlledet liggeret bitmap men skal gemmes som jpg
Avatar billede millerbean Praktikant
16. juli 2010 - 11:29 #9
fik selv problemet løst!

Du får point for alt den forvirring!
Avatar billede Syska Mester
17. juli 2010 - 00:52 #10
Jeg er som stadig lidt forvirret over dit spm :-)

Hvad var det som gik galt ? Udover varmen *heheh*
Avatar billede millerbean Praktikant
17. juli 2010 - 15:16 #11
Tja det var rimeligt simpelt :-)

I stedet for at begge billedet lokalt med f.eks.
Bitmap b = new Bitmap();
b.Save("lokalt")

så skulle jeg selvfølgelig bare ændre save til at gemme på serveren.

Så nu oploader jeg en pdf til serveren og konverterer denne til jpg og gemmer også denne på serveren, når der klikkes på en knap!

Simpel ændring, men sådan er det når man stadig er forholdsvis ny i faget!