Avatar billede mrmunk Nybegynder
15. juli 2010 - 09:32 Der er 2 kommentarer

Tilgå NAS fra ekstern netværk?

Hej
Jeg overvejer at skaffe mig en netværksharddisk som jeg kan bruge i firmaet. Derfor skal jeg også have simpel tilgang til den når jeg er "ude af huset".

Er der nogen måde at gøre dette på, på en let og simpel måde? Det skal gerne være sådan så man kan ændre filerne "on the go" som ved et mapped netværksdrev, men jeg har ikke råd til en server i første omgang.

Jeg har læst lidt om NAS, men synes ikke det virker til at det fungerer på denne måde, men med FTP, og det gider jeg ikke bøvle med hver gang (download og upload).

Er der nogen der kan hjælpe mig med en god løsning til max 1500 kr?

Jeg ser frem til at høre fra jer.
Mvh
Christian
Avatar billede nyhuus Nybegynder
15. juli 2010 - 10:22 #1
Der har meget at gøre med hvilken NAS du køber tror jeg.

En af mine kammerater har en synlogic, den kan fint mappes som et drev.

Jeg har dog ikke set dette eksternt.

Men om det virker ekesternt og/eller internt er et spørgsmål om opsætning af din router (NAT)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
21. juli 2010 - 15:21 #2
Jeg har en synology NAS DS209+II
Jeg tror umiddelbart ikke at du kan tilgå den eksternt som et drev.

Men den har en funktion, der hedder File station, hvor du har adgang til at uploade og downloade filer fra NAS'en. Den skulle også fungere med mobiltlf'er.
Jeg bruger filezilla som FTP og har bogmærket NAS'en. Så er det kun et par klik mere i forhold til, hvis det var et internt drev.

Synology har NAS'er til alle prisstørrelser.