Avatar billede Meeeeow Nybegynder
14. juli 2010 - 22:02 Der er 23 kommentarer

Acer Aspire 6530G Slukker når jeg spiller.

Jeg har en Bærbar fra sidste år som jeg fik i konfirmationsgave, for
3 måneder siden købte jeg Windows 7 til den, og det kører den rigtig
fint med.
Jeg har så det problem nu at den slukker imens jeg f.eks. spiller Call of Duty Eller Garrysmod. Den slukker ikke når jeg websurfer eller bare chatter med nogle venner.
Jeg har haft min pc skilt ad og støvsuget den adskillige steder, opdateret Bios/Motherboard - Men intet virker. Jeg har også læst adskillige guides på nettet. Så jeg vil gøre mit sidste forsøg her.

-Hjælp tak:)

-Rasmus S.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 08:45 #1
det kunne godt være et varmeproblem men det kan også være ram fejl

man bruger programmet SIW til se temps på maskinen
hent freeware version her

http://www.gtopala.com/siw-download.html
spil løs på den og under sensors finder du dine temps - det kunne vise dig hvad det er der ikke virker

hvis du vil tjekke for ram fejl laver du sådan en cd og booter op på den og tester dine ram med
kommer der røde tal er det en klods der ikke virker optimalt
http://www.ultimatebootcd.com/download.html

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2010 - 09:05 #2
Enig med treatmenice.
Når du rensede computeren, fik du også blæst din blæser i gennem med luft på dåse ikke? Det er nemlig her det værste snavs sidder.

http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
15. juli 2010 - 17:22 #3
Det var godt nok med en kompressor...Men det er vel lige så godt.
Jeg prøver lige nogle af de ovenstående ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2010 - 18:26 #4
Kompressor skal man passe lidt på med at bruge. Dels skal tryk afstemmes, så komponenter ikke tager skade, men det værste med kompressor er at den sender kondensvand med i luften, som elektronik ikke har godt af. Luft på dåse er uden denne fugt, og bedst til formålet.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2010 - 08:05 #5
kommer dine temps så vi kan se dem

af og til er det på nogen et andet problem der gør sig gældende - en løs cpu og hvad ved jeg

her er mine der er helt normale
det er ret meget man kan se af temps

http://img571.imageshack.us/img571/5431/16072010080046.jpg
Avatar billede Soer9960 Nybegynder
16. juli 2010 - 14:01 #6
Hvilken processor har du i den?
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
16. juli 2010 - 17:26 #7
Okay WAOW! Mine temps er langt højere end det når jeg ikke engang laver noget, Men jeg fandt ud af at når jeg spiller kører den ene af mine blæsere næsten ikke.

-Soer: AMD turion (TM)X2 Dual-Core mobile RM-72 2.10 GHz
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
16. juli 2010 - 17:30 #8
http://i29.tinypic.com/2s7uagj.png

Sådan ser mine temps ud..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 18:08 #9
Er du sikker på der ikke sidder en stor nullermand i blæseren, der bræmser den?
De temp du viser her, er det når den ikke laver noget, eller er det efter spil.
Hvis det er det sidste er det ikke alarmerende. Mange bærbare bliver så varme.
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
16. juli 2010 - 18:19 #10
Det er når jeg lige starter min computer og ikke har startet andet op end steam.
Det er ikke fordi jeg har for mange programmer der starter op med computeren.
En stor nullermand kan meget muligt være problemet, men jeg har ikke lige tid til at få tjekket efter på nuværende tidspunkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2010 - 20:31 #11
Tid?? Du er ikke bange for den brænder af, når du virkelig skal bruge den?
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
16. juli 2010 - 23:15 #12
Jeg kommer ikke til at bruge den indtil jeg får den lavet alligevel eftersom jeg har travlt lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 07:36 #13
du kunne prøve rivatuner til styring af blæsere
det er ikke på alle det virker

http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner

m.v.h
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:52 #14
Eller du kan bruge MSI afterburner. Det kan du stille i hvilke temp. din graffikort fan skal køre på.

1. Hvis der slukker, uden blå screen er det nok varme.
2. hvis det er bluescreen er det nok hardware fejl.

Men MSI afterbuner kører fra starter og justere selv når du er inde i spil. Det virker lidt alle kort, om det så er ATI eller Nvidia.
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:54 #15
speedfan, eller http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html eller den anden pro vers. kan du nok se mere af din hardware temp.
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:56 #16
Btw er nok bedre hvis det os er cpu fan du skal justere på.
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
18. juli 2010 - 16:16 #17
Hehe tak for hjælpen, skal nok melde tilbage hvis jeg finder en løsning på problemet.
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
18. juli 2010 - 16:36 #18
Rivatuner virker ikke som det skal overhovedet, og det andet program forvirre mig lidt..
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
18. juli 2010 - 16:45 #19
MSI Afterburner vil ikke lade mig justere blæser farten.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 17:17 #20
hvad skete der med denne her fra "1

http://www.ultimatebootcd.com/download.html
Avatar billede Meeeeow Nybegynder
18. juli 2010 - 17:24 #21
Den gik i glemmebogen, men hvad gør jeg hvis den viser røde tal?

Og jeg fandt ud af at efter at have installeret og kørt MSI afterburner slukker min computer ikke men bliver bare overdrevet varm istedet.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 18:44 #22
så er der fejl på dine eller din ram klods og den skal skiftes
er den ny får man som rgel byttet den/dem da det er næsten umuligt at lave en klods og så være 100% sikker på at alle virker.
jeg har prøvet det mange gange og det er altid det første jeg tester også når jeg selv samler dem
Avatar billede suthesan Nybegynder
19. juli 2010 - 02:02 #23
Nu jeg lige tænker over det, hvis det er et ATI kort eller Nvidia, hva siger man normal den skal ligge inde i spil, altså temp? 52-60grader er det oke??