Avatar billede Halkier Nybegynder
14. juli 2010 - 16:16 Der er 5 kommentarer

Mac og mailproblemer

Hej,  Min Imac er pludselig blevet underlig. Operativ system OS-X.  Postprogrammet hedder blot Mail
Jeg kan ikke modtage og sende mails - den står bare og 'snurrer' og forsøger at sende en forfærdelig masse KB´s - selv jeg bare har skrevet 'test'. Jeg har forsøgt at gendanne med timemachine, men det har ikke løst problemet.

Samtidig er Safari/internettet langsommere end det plejer, men ved ikke om der er sammenhæng med det.

Har nogen et forslag til løsning/årsag?

vh Mette
Avatar billede KHHP Juniormester
14. juli 2010 - 18:59 #1
Du siger at du har prøvet at gendanne med TimeMachine, og derfor kunne du forsøge at lave en backup at al data der ikke må gå tabt, og så geninstallere den for at se om det løser problemet
Avatar billede Halkier Nybegynder
16. juli 2010 - 08:10 #2
Hej, Mener du, at jeg kan slette hele Mail programmet og derefter geninstallere det fra Time Machine?

Eller skal jeg downloade mail programmet f.eks. her http://www.apple.com/downloads/macosx/email_chat/

Jeg er ikke fortrolig med Mac endnu og er derfor lidt mere varsom med mine handlinger.
På forhånd tak for hjælp :-)
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juli 2010 - 09:59 #3
Er heller ikke så god til det med Mac, men du kunne prøve at tjekke for opdateringer, hvis du ikke er helt tryk ved at skulle gendanne systemet til fabriksindstillinger.
Du trykker bare på æblet øverst i venstre hjørne af skærmen og vælger softwareopdatering... i menuen. Nu vil maskinen søge efter opdateringer og hvis den finder nogen installerer du dem. HUSK at det altid er vigtigt at holde sit system opdateret uanset og du bruger Windows, Mac, Linux osv.
Når den har installeret de opdateringer der nu måtte komme hvis det ikke er opdateret i forvejen, kan du tjekke om det virker.
Ellers kan du prøve at geninstallere programmet som du selv foreslår og se om dette virker.

Lige en lille oplysning da det ser ud som om du er ny her på Eksperten.dk.
Hvis du vælger at lægge dit indlæg som svar, skal du vide at dette er til løsninger og pointgivning
Ellers hvis det er foreslag og andet kan du bruge muligheden kommentar
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juli 2010 - 10:00 #4
Og et jeg mente i #1 var at geninstallere hele Mac OS X systemet på maskinen.
Avatar billede Halkier Nybegynder
19. september 2010 - 16:13 #5
Tak for forsøg på hjælp. Har efterfølgende har personlig hjælp af it nørd - som har løst det. Jeg kan desværre ikke gøre rede for hvordan ;-)