Avatar billede knowman Juniormester
14. juli 2010 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indgået mail modtages ikke i Microsoft Live Mail

Efter at have fået problemer med Outlook Express, hvor hun flere gange var ude for at alt posten forsvandt, er min mor gået over til Microsoft Live Mail. Men nu har hun et nyt problem: det er ikke alle mails, som når frem til hende.  Og det har ikke noget med afsenderen at gøre: af de mails, jeg sender hende, er det kun nogle, hun modtager. Der ser umiddelbart ikke ud til at være et logisk system i, hvad hun modtager, og hvad hun ikke gør.

Er der noget, som kan hjælpe? Det behøver naturligvis ikke at være live mail, der gør det, men jeg er ret sikker på, at det var efter, hun skiftede til live mail, at den begyndte at opføre sig på denne måde.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2010 - 15:40 #1
Hvor har hun sin mail-adresse?

Har i været inde på web-mailen, og se om den er i spam-mappen der?
Avatar billede knowman Juniormester
14. juli 2010 - 15:56 #2
Hej vejmand, (det er vist ikke første gang, du hjælper mig her...) - det er på Tenerife, hos Telefonica (@terra.es). Ja, jeg har checket spam-mappen. Kan det være at NOGEN af de mails, jeg sender, fanges af et spam-filter på SERVEREN, og slet ikke når frem til hende? Ville det så ikke være alle mails fra min adresse (hvis den på en eller anden måde var blevet black-listet)?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2010 - 17:23 #3
Det kan åbenbart godt bare være nogen mails.
Mange brugere her på Eksperten har problemer med mails fra Eksperten, især hvis de har mail-adresse hos TDC.
Det er ikke alle mails som går i spam-mappen, og der er ikke rigtig nogen system i, hvornår TDC's server afviser mails fra Eksperten.

Men om det er tilfældet her, ved jeg ikke.

Når jeg spørger om du har tjekket spam-mappen, så er det spam-mappen på web-mail, ikke spam-mappen i Windows-mail.

Jeg kender ikke Telefonica, så jeg ved ikke om der er web-mail?
Avatar billede knowman Juniormester
14. juli 2010 - 21:20 #4
Ah - god ide - jeg må prøve at se, om jeg kan komme ind på webmail.
Avatar billede knowman Juniormester
29. juli 2010 - 09:09 #5
Hej Vejmand, problemet er ikke løst endnu, da min mor ikke har fået fat på login-info til webmail endnu - men jeg tror, du har fået os på rette vej, så vil du ikke sende mig et svar t. pointgivning?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2010 - 10:34 #6
Oki, kommer her....