Avatar billede alex2029 Nybegynder
10. juli 2010 - 10:40 Der er 10 kommentarer

Ændre et program så det også kan bruges på 64 bit

Hej.

Jeg har et program som ikke virker på 64 bit, men på 32 bit. Jeg kan ikke indstallere programmet det skriver bare at den ikke kan kende programmet og sådan noget. Kan man ændre et program der virker på 32 bit til også at virke på 64 bit. Jeg skal bare vide og det er muligt eller man skal lave et nyt program for at det kan virke eller om man bare skal ændre/sætte nogle koder ind og så virker det. Det er et programmet er fra 1999. Jeg har windows 7 64 bit.

Hilsen Alexander
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 10:49 #1
Har læst man kan have en virtuel version af for eksempel Xp installeret i en Windows 7 installation.
Kunne måske installere programmet i dette virtuelle styresystem og installere og køre herfra.
http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/241-windows-7-virtual-windows-xp-mode
Avatar billede ggxdg Nybegynder
10. juli 2010 - 10:59 #2
Ellers kan du prøve at køre det i kompatibilitets-mode. Det virker sjældent, men er dog forsøget værd.

Højreklik .exe filen som du vil køre, vælg egenskaber, vælg fanebladet "kompatibilitet" sæt den op til XP, og prøv så igen.
Avatar billede alex2029 Nybegynder
10. juli 2010 - 11:02 #3
220661: Det virker ikke for dem der har home premium. Har godt nok selv ultimat men det er fordi jeg skal hjælp andre der har home og så nytter det ikke noget at de ikke kan.

ggxdg: har prøvet virker ikke.

Kan man ikke bare ændre et eller andet i programet
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 11:10 #4
Og der ikke nyere versioner af programmet som virker på Windows 7?
Er der ikke et tilsvarende freewareprogram hvor begge systemer er kompitable?
Avatar billede alex2029 Nybegynder
10. juli 2010 - 11:21 #5
Programmet virker på windows 7 32 bit, men ikke på 64 bit. Nej der findes ikke et tilsvarende program da det er et special lavet program til biloringteringsløb. Det er derfor at jeg ville vide om man kunne ændre program så jeg kunne snakke med dem om det, kunne lade sig gøre at vi kunne få det opdateret til 64 bit.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2010 - 11:26 #6
okay.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
10. juli 2010 - 13:41 #7
du kan lave en  vituel xp maskine i VVmWare
Avatar billede alex2029 Nybegynder
10. juli 2010 - 14:53 #8
ok.
Men det jeg gerne vil vide er om det er muligt at ændre programmet så det kan køre på 64 bit
Avatar billede frederikbh Nybegynder
10. juli 2010 - 15:47 #9
tror jeg bliver svært tror det eneste du kan gøre er enten en virtuelmaskine FX vmWare eller hvis du er heldig kan du nøges med at ændre på højre klikke på .exe filen og køre den som i winxp
Avatar billede alex2029 Nybegynder
11. juli 2010 - 19:44 #10
ok.
Det var bare at jeg tænkte at man måske kunne finde hvem der havde lavet det også bede ham om at lave det om så det også fungere til 64 bit