Avatar billede zykov Nybegynder
07. juli 2010 - 00:39 Der er 13 kommentarer

problemer med trådløst netværk efter geninstallering af xp.

Jeg har idag geninstalleret xp sp3 samt alle driverene til mit øvrige hardware.

Jeg har to andre pcér som ikke har noget problem med at komme på nettet via en wrt54g men bare ikke min stationære pc som jeg lige har formateret.

Skal lige siges at jeg har installeret driverne samt programmet til det trådløse netkort (wmp54g) og at jeg ikke har nogen gule advarsels tegn i enhedshåndteringen.

Er der nogen som har været ude for det samme eller har et bud på hvad dette kan skyldes??
Avatar billede noltus Novice
07. juli 2010 - 07:04 #1
Har du krypteret dit trådløse netværk
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2010 - 07:28 #2
Formoder det er en bærbar der et tale om, da du kun snakker om trådløst.
Kan den loggge på med kabel?
Har du kontrolleret at dit netkort ikke er deaktiveret?
Har du givet din pc lov til at gå på nettet med din firewall?
Har du kørt netværks installation?
Avatar billede Blandy Praktikant
07. juli 2010 - 09:20 #3
Kan din pc godt koble op til din trådløse router men ikke komme på nettet? eller kan den ikke koble op til din router overhovedet?

Kan du se din wifi's ssid?
Avatar billede zykov Nybegynder
07. juli 2010 - 14:22 #4
Hej igen & tak for alle jeres svar,
min pc kan se min router (ssid) men kan hverken koble op når jeg skriver 192.168.1.1 eller bare komme på nettet (trådløst).

mit netværk er krypteret 64-bit wep og selve min pc er en stationær.

Jeg har prøvet uden firewall uden resultat men har endnu ikke prøvet med kabel da jeg ikke har noget kabel i huset. Og kan desuden tilføje at jeg ikke har kørt "netværks instalation" da de andre gange jeg har haft formateret min pc, har jeg bare installeret mit netkort med tilhørende software & ingen problemer haft.
Avatar billede noltus Novice
07. juli 2010 - 15:39 #5
Hvis det er krypteret skal du have en adgangskode for at koble dig på routeren,i oversigten over trådløse netværk klikker du på din router og vælg forbind,så kommer der en dialogboks frem der beder dig indtaste koden
Avatar billede zykov Nybegynder
07. juli 2010 - 18:48 #6
Jeps den er jeg helt med på, men problemet er nu at selvom jeg skriver min/vores 64-bit krypterede kode virker det bare ikke.

Kan slet få lov til at koble op på min router fra min stationære, den står simpelthen bare og søger i en uendelighed.

Har fået sat netkabel i og der går den fint igennem & var på nettet med det samme, så tror næsten at det må være mit netkort som er sovet stille ind.

Tidligere på dagen da jeg startede min stationære fik jeg følgende fejlmeddelse "Access violation at adress" 0048B0A3 samt en besked om at det var noget med wmp54gv4.exe...
Avatar billede noltus Novice
08. juli 2010 - 16:33 #7
Kan du engelsk,så er løsningen her http://www.geekstogo.com/forum/WMP54Gv4-exe-Application-Error-t69657.html ellers skal jeg oversætte senere
Avatar billede zykov Nybegynder
09. juli 2010 - 00:20 #8
Det ser ud til at der åbenbart er flere som har samme problem med det netkort.

men kan åbenbart ikke finde den driver som skal installeres da der kun refereres til en driver til usb modellen :-))
Avatar billede zykov Nybegynder
09. juli 2010 - 06:26 #9
Hej igen,
fandt den rette driver og installerede denne som beskrevet i indlæget ovenover.
Finder rigtigt nok mit kort og kan se mit netværk (ssid) men kan ikke få forbindelse, så hvis der er andre som har et bud på hvad der kan være galt så hold jer ikke tilbage :-))

Lige pt. kører jeg med kabel & der virker det fint.
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2010 - 14:03 #10
Bruger du Wireless MAC Filter? Hvis du gør, så prøv at disable den og se, om det gør nogen forskel.
Avatar billede zykov Nybegynder
09. juli 2010 - 15:10 #11
niks, jeg kører uden wireless mac filter :-))
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2010 - 16:20 #12
Prøv at kigge på linket herunder. Med de ting, du har prøvet, skal der måske lidt utraditionelle metoder til ;-)

http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Adapters/Memory-leak-in-WMP54Gv4-exe/m-p/83443

Og du er sikker på, du har installeret den korrekte driver. Der findes, som du sikkert selv ved, flere versioner.

http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WMP54G
Avatar billede zykov Nybegynder
19. juli 2010 - 20:01 #13
Hej igen,
jeg har prøvet det som der bliver forslået i de to links som "Milter" foreslår, men med samme resultat, dvs. netkortet finder mit "ssid" samt de omkring liggende routere men kan bare ikke koble op til min router (trådløst) men kun med netkabel hvor der slet ikke er noget problem, værken hvad det angår om at komme på nettet eller bare tilgå routerns opsætning.