Avatar billede direct93 Nybegynder
01. juli 2010 - 11:38 Der er 5 kommentarer

Redning af emails fra død computer

Min gamle bærbare (XP) døde pludselig - uden jeg havde backup af emails. HD'en er pillet ud som ekstern, men jeg kan ikke hente mine mails i OE på den nye PC, der kører Win7.
Jeg kan se OE-mappens indhold i Stifinder - tilsyneladende uden email-filer.
Hvordan henter jeg de gamle emails?
Klog af skade bruger jeg nu G-mail ;-)
Pft
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2010 - 12:40 #1
du skal have dem ind via en fungerende outlook express.
lån en maskine med xp.
lav en backup af
C:\Documents and Settings\[brugernavn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{langt nummer}\Microsoft\Outlook Express
samt
C:\Documents and Settings\[brugernavn]\Application Data\Microsoft\Address Book
alle filer i begge mapper gemmes.
kopier så dine gamle filer derover, og omdøb lige din adressebog [dit brugernavn].wab til [brugernavn].wab - så den passer til bruger på maskinen.
Nu kan du køre OE - eller importere det fra gmail.
Når gmail er opdateret, så læg brugerens oprindelige filer tilbage.

Er du flink overfor den maskine, du låner til det, så bruger du ikke en igangværende bruger-konto til det, men opretter dig selv som brug på maskinen - og sletter dig efter brug.
Avatar billede direct93 Nybegynder
01. juli 2010 - 12:57 #2
Tak for hurtigt feedback, Claes - det bli'r et weekendprojekt ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2010 - 19:37 #3
ok - jeg ville så låne en adgang til en xp-maskine, og oprette mig selv som bruger - det er hurtigere, og kan nedlægges efter brug.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. juli 2010 - 21:47 #4
For at undgå sådanne problemer i fremtiden kan det anbefales at bruge google mail :O)
Avatar billede direct93 Nybegynder
02. juli 2010 - 13:54 #5
@ bauerdata: jeps - har faktisk gjort det siden ;-))