Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2010 - 19:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan lære man at programmere?

hejsa eksperter hvordan lære man at programmere:)? for hvis jeg lære det kan jeg også bruge det senere når jeg skal finde job:)?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2010 - 19:35 #1
Forudsaetninger:
- matematik
- engelsk
- basal computer brug

Emner:
- et eller flere programmerings sprog
- et eller flere libraries/frameworks
- generel program design

Form:
- undervisning
- selvstudie boeger
- selvstudie internet tutorials
- masser af oevelse

Tid:
6 maaneder --> startet
3 aar --> habil
10 aar --> god
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2010 - 19:44 #2
seriøst kan det virkelig være så svært at lære?:)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2010 - 19:57 #3
Avatar billede rynke10 Novice
30. juni 2010 - 21:44 #4
Det er da ikke spor svaert at laere programmering og du kan sagtens laere noget paa 21 dage. Lige som hvis du tager et online kursus i Kinasisk, dine evner i Kinesisk og programmering vil vaere lige langt paa samme tid ;-)
Foerst skal du nok finde ud af hvad du vil bruge det til. Lave en hjemmeside for din hund, videreudvikle en mere sikker netbanksloesning. Der er lidt forskellige krav.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2010 - 00:06 #5
har fået af vide at man kan lave programmer af programmerind hvis man ved hvordan man gør:)?
Avatar billede Springform Nybegynder
01. juli 2010 - 09:29 #6
Læg ud med at lære html, det er lige til at gå til. Men kan hurtigt se når man laver ændringer og sidst men ikke mindst hvis du holder dig til html frem for xhtml så tager den det ikke så højtideligt om der er en fejl her og der.

Men start med at læse nogle guides/bøger, brug et par dage på det og se hvor meget du kan uden din bog så kan du få en idé niveau, husk html er børnevenligt. Hvis du bare kan alt så smider du css, oven i hatten. Og så smider du bare ekstra sprog på løbende.

Nogen kan lære det lyn hurtigt andre må tænke sig lidt mere om.

"har fået af vide at man kan lave programmer af programmerind hvis man ved hvordan man gør:)?"
Man kan også rejse i tiden hvis du ved hvordan man gør :).

Men held og lykke med det, det er bare med at komme igang så du kan få det lige så sjovt som os andre ;)!
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2010 - 10:17 #7
okey jeg tror bare det tar lang tid for mig:) og takfor jers hjælp vil godt give Springform point:)
Avatar billede Springform Nybegynder
01. juli 2010 - 10:22 #8
Så må du hellere få et svar.

kan lige smide et link
http://www.html.dk/tutorials/html/

Det var der jeg lærte html back in the days
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2010 - 13:19 #9
takker:)