Avatar billede smartguy101 Juniormester
23. juni 2010 - 19:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hopper af ved torrent seeding/leeching

Hej folkens.
Min router har det med at hoppe helt af når jeg har ladet min pc stå ved seeding/leeching af torrents (lovlige) i mere ned 3-4 dage. Hvad kan være problemet ?
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
23. juni 2010 - 19:21 #1
Hvordan kan torrents være lovlige ? Hvis de er lovlige så kan du jo bare få downloade dem ved producenten ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. juni 2010 - 19:53 #2
Har du tjekket om der findes en nyere firmware til routeren?

jensen> Fordi sådan fungerer verden i dag. Bittorrent bruges af mange til distribution af lovlig software.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 19:55 #3
Det er jo bare en måde at sprede/samle filer vha. et netværk i stedet for EN monster-server.

Ubuntu-Linux f.eks. bliver distrubueret vha. torrents.
- så EN server ikke skal levere halvanden million CD-images på første dag af en ny release.

Svarer til at sige at 100 dollar sedler er "ulovlige" fordi nogen sniffer kokain igennem dem.
Avatar billede smartguy101 Juniormester
23. juni 2010 - 20:11 #4
Jep, torrentemnet er underordnet.

Men ja, jeg har forsøgt mig med en softwareopdatering af firmwaren.. det var ikke det...
Avatar billede a62681 Nybegynder
23. juni 2010 - 20:25 #5
Kan din internet udbyder have sat begrænsning på hvis du bruger forbindelsen meget til fildeling..? Det er der rent faktisk nogen der gør.
Avatar billede smartguy101 Juniormester
23. juni 2010 - 20:31 #6
hm, har fullrate - nogen der ved om de benytter overhead ?
Avatar billede a62681 Nybegynder
23. juni 2010 - 20:38 #7
Jeg ved ikke mht. Fullrate.
Hvordan får du forbindelsen igen? Er det sket flere gange?
Avatar billede smartguy101 Juniormester
23. juni 2010 - 20:43 #8
sker hver gang den bare har stået (for sig selv) i 3-4 dage
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 21:16 #9
Måske er forbindelsen "bare" er ustabil OG din klient ikke re-connecter hvis den mister den...

Hvad sker der hvis du trækker stikket ud, og sætter det i igen, mens den er "på" ?
Avatar billede smartguy101 Juniormester
24. juni 2010 - 10:14 #10
Nu har jeg fundet ud af, at det er pc'en, ikke routeren som hopper af (der er stadig hul igennem)... det er en ret ny pc og efter min ringe mening rimelig god i specifikationerne... hvad kan mon være galt? :-(
Avatar billede a62681 Nybegynder
24. juni 2010 - 21:52 #11
Hvis din pc står så længe, går den så ikke bare i dvale og derved lukker ned for netværksforbindelsen?
Avatar billede smartguy101 Juniormester
25. juni 2010 - 08:48 #12
Hm, næ den er nu sat til ikke-dvale
Avatar billede smartguy101 Juniormester
29. juni 2010 - 15:45 #13
a62681 vil du svare?
Avatar billede a62681 Nybegynder
29. juni 2010 - 17:27 #14
Er din pc sat til dhcp tildelt ip og ikke fornyr efter udløb af leasetid? Du kunne evt. prøve at gi den fast ip. F. eks den ip den har fået tildelt dynamisk...
Avatar billede smartguy101 Juniormester
29. juni 2010 - 18:33 #15
mente bare du skulle svare, så du kunne få point :o)

Men ja, tror dine forslag har hjulpet lidt på det
Avatar billede a62681 Nybegynder
29. juni 2010 - 19:56 #16
Super. Så får du et svar :)
Er din pc sat til dhcp tildelt ip og ikke fornyr efter udløb af leasetid? Du kunne evt. prøve at gi den fast ip. F. eks den ip den har fået tildelt dynamisk...