Avatar billede s-m-o Nybegynder
22. juni 2010 - 22:29 Der er 5 kommentarer

Jeg kan ikke få mit tråløs internet til at virke

Jeg har en DELL latitude E5400, den  har jeg haft i et stykke tid. Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at logge på vores tråløs internet derhjemme, men jeg kan godt et andet sted.
Når jeg søger efter internettet kan jeg ikke finde det, men de andre herhjemme kan godt logge på. Har også fået at vide at man skal gå ind i noget andet som man kan finde internet på en dell.
Jeg har også fået trykket vores brugernavn og kode ind. Så tager det et stykke tid før den er færdig med at søge, og så er der et kryds imellem forbindelsen. Radioen er også tændt.
Håber virkelig at jeg kan få et svar
Avatar billede danco Nybegynder
23. juni 2010 - 06:29 #1
har du undersøgt om det trådløse netværk understøtter dit netværkskort ?
Her tænker jeg på de forskellige standarder. Hvis netværket er opsat til den ene standard vil den formentlig ikke kunne findes af netværkskort af en anden type.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 07:24 #2
Har du MAC-filtrering slået til på routeren ?
Avatar billede danco Nybegynder
23. juni 2010 - 13:41 #3
Jeg vil ikke mene at MAC filtrering har nogen indflydelse på netværkets synlighed.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 07:11 #4
Det har du jo ret i... havde lige overset at netværket ikke kunne ses overhovedet...

men kan det tænkes at ssid er slået fra... så vil netværket jo ikke være synligt, med mindre der er andre koblet op ;-)
Avatar billede danco Nybegynder
24. juni 2010 - 12:35 #5
Han skriver jo netop at alle andre i nærheden godt kan koble sig op på netværket, så derfor antager jeg at det udelukkende er på maskine det ikke er synligt.
Det jeg overvejer om hvorvidt det er netværks frekvens der skal indstilles, eller endnu bedre, det trådløse netværkskkorts frekvens.