Avatar billede Lotte2 Nybegynder
22. juni 2010 - 11:09 Der er 2 kommentarer

Printe på netværket

Jeg har et stort problem. Jeg arbejder på en skole hvor vi har et windows server 2003 netværk og her er tilføjet en masse printere. Nogle brugere logger på Domainet og kan fint printe.

Andre logger ikke på domainet og har så problemer med at printe. Men hvis jeg så f.eks skriver //192.168.1.1/ i kør.. så kommer der en log on boks op hvor jeg skriver admin password. Så kan jeg tilgå mapperne og pludselig kan jeg også printet.

Hvordan kan jeg sikre at dem som ikke logger på domainet også kan printe
Avatar billede Blandy Praktikant
22. juni 2010 - 12:21 #1
Tjek rettighederne for din printserver (Hvis du har sådan en).

Er det hele donænet der deler rettigheder, eller er det brugerne individuelt?
Avatar billede Lotte2 Nybegynder
23. juni 2010 - 09:03 #2
Undskyld mit sene svar. Jeg vil prøve at svare efter bedste evne ;-) Min server er både filserver, printserver og domaine controler.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med om det er domænet der der deler rettighederne. Men hvis jeg kigger under printserver i "manage your server" så ser det ud til at det er domænet der styrer det og eller det er i hvertfald fra Domænet at brugerne er hentet.