Avatar billede valsbol Seniormester
20. juni 2010 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et netværk mellem Win7 og XP

Jeg har 3 Windows XP Pc'er og nu en Win 7. Men jeg kan ikke sætte dem alle sammen i et netværk. Hvorfor får jeg en fejlmelding, når jeg prøver at åbne en mappe fra min Win XP på Win 7. Der kommer et sprøgsmål om brugernavn og adgangskode????
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2010 - 09:40 #1
Vista og XP er i store træk ens http://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2010 - 09:41 #2
SLUDDER !!

Vista og Windows 7 er i store træk ens http://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede valsbol Seniormester
20. juni 2010 - 09:50 #3
Hallo Helgec. Det går bare ikke. Jeg har oprettet massevis af netværk sådan som du beskriver det. Men Wind 7 kræver et brugernavn og en adgangskode. Prøv selv. Desuden står der et sted, at Win 7 kun kan oprette netværk med Win 7, det så jeg da jeg gik ind i hjælpe og fejlfinding på win 7. Desværre har jeg ikke selv Win 7 lige nu, for det var en kammerat jeg ville hjælpe, men hvis der kommer brugbare forslag, vil jeg igen forsøge. Venlig hilsen Niels Ebbe Huus
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2010 - 11:05 #4
Rent sludder det du der skriver - jeg kører både med Linux / XP / Vista og Windows 7 Ultimate og alle kan dele filer
Avatar billede valsbol Seniormester
20. juni 2010 - 13:15 #5
Hm. Hvad skal jeg sige? Jeg får et vindue på skærmen på Win7 hvor den beder om brugernavn og password. Videre kommer jeg ikke fra Win7
Avatar billede Blandy Praktikant
22. juni 2010 - 12:23 #7
Det handler om rettigheder os'ene i mellem. Det er en smule anderledes når win 7 kommer med, så der skal lidt manuel arbejde til.

Men tjek via sikkerhedsinstillinger for forbindelserne i netværket.
Avatar billede valsbol Seniormester
22. juni 2010 - 12:58 #8
Tak for indlæg, jeg vender tilbage når jeg har set på detaljerne
Avatar billede valsbol Seniormester
01. november 2010 - 00:54 #9
JEg har løst problemet selv. venlig hilsen Niels Ebbe