Avatar billede perlie Nybegynder
19. juni 2010 - 16:53 Der er 6 kommentarer

Modtage DanKort/Visa på nettet?

Hvordan modtager jeg visa/dankort betalinger på nettet?

Det er ikke en butik som såden jeg har i tankerne, så jeg kan desværre ikke bruge en dandomain webshop.

Jeg vil gerne et lag længere ned så jeg selv kan kode det hele.

Har nogen en step-by-step guide, både mht det tekniske og det bank-mæssige? :)
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2010 - 18:12 #1
dandomain, og mange andre for den sags skyld, har en betalingsløsning og det er det du skal kigge efter - fx wannafind, fribetaling og pbs. Med dette får du mulighed for selv at integrere løsningen som du ønsker. Se fx her; http://www.dandomain.dk/produkter/betalingssystem.html
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 18:59 #2
og du skal have din kode godkendt af pbs - prøv at forstille dig en stivstikker af en bankmand, der ikke gider dine ting, som du SKAL overbevise om, at du har taget højde for alt.
Derfor er det en klar fordel at købe et færdigtestet system - udvikling selv vil koste dig mange timer og bøvl.
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2010 - 22:38 #3
PBS har nu kun ganske få krav til de ikke-betalingsmæssige elementer, det er fx oplysninger om hvordan valuta angives og firmaoplysninger, og de er ret lette at følge - det de går mest op i er netop selve betalingsdelen og selvom det selvfølgelig kræver lidt tekniske egenskaber kræver det nu ikke de mange timer. Den største udfordring for en nystartet er som oftest de økonomiske ting der kræves.

De tekniske detaljer er afhængige af valget af den enkelte udbyder og hver udbyder har ret detaljeret guides omkring det og ofest også omkring hele forløbet - den store hurdle er godkendelsen hos PBS, hvor der skal stilles en rimelig bankgaranti.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juni 2010 - 14:19 #4
>keysersoze
"Jeg vil gerne et lag længere ned så jeg selv kan kode det hele."
ud fra det, så skal det aftestes og godkendes hele vejen - og det er en større opgave (i min optik).
Vi taler jo ikke om at hente et testet/godkendt betalingsmodul, og køre det ind på eget site (selvom det nok bliver løsningen).
Avatar billede keysersoze Guru
20. juni 2010 - 21:35 #5
jeg tænker skam heller ikke på et færdigt modul men kodning op imod et API - og selvom det selvfølgelig ikke er klaret på 5 minutter taler vi trods alt ikke om en flere dages lang opgave.

men anyway - vi må vente på spørgers respons :)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 09:19 #6
ok - i mit gamle firma var der en, der lavede api'et - så det var det, jeg havde i tankerne.